Nesespray

Ø

Ønskebarn2015

Guest
Den 30.03 skal jeg begynne på nesespray. Skal bruke den i 4 uker.
Leste litt om dette og fikk da opp at man kan komme i "overgangsalderen" den perioden man bruker sprayen. Hvilke erfaring har dere som allerede har vært igjennom dette? Kjenner jeg begynner å bli nervøs for alle disse medisinene jeg skal ha i meg.
Åssen reagerer kroppen når man skal begynne å gi den høy dose med hormoner etterpå?

Jeg har gått på sprayen i 9 dager. Jeg er blandt de uheldige som får bivirkninger, har mye vondt i hode, er trøtt og fryser masse. Mange som ikke merker no. Lykke til til slutt så er alt verd det

Takk for svar :) Åssen fungerer man i hverdagen når man får bivirkninger? Jeg har en hektisk jobb hvor jeg har 13 personer under meg som jeg skal styre hverdagen for. Er så redd for at jeg ikke skal klare å holde hodet kald på jobb som det kreves av meg :(

Jeg merket ingenting/ svært lite. Var i full jobb. Det går nok fint :)

Jeg var også uheldig og fikk bivirkninger. Jeg har også en stressende jobb som butikksjef og flere ansatte. Jeg hadde ikke sjangs til å klare jobbe og ble sykmeldt. Klarte ikke holde meg våken en hel dag engang. Begynner på spray igjen rett over påske og håper på at jeg slipper så mye bivirkninger denne gangen. Lykke til :)

Jeg var også uheldig og fikk bivirkninger. Jeg har også en stressende jobb som butikksjef og flere ansatte. Jeg hadde ikke sjangs til å klare jobbe og ble sykmeldt. Klarte ikke holde meg våken en hel dag engang. Begynner på spray igjen rett over påske og håper på at jeg slipper så mye bivirkninger denne gangen. Lykke til :)

Huff får virkelig håpe at jeg klarer å holde meg i jobb.
Men som hun over her, det er verdt det til slutt uansett :)

Jeg har gått på nesespray gjennom 8 forsøk og har alltid fått masse bivirkninger, dessverre. Det verste for meg er hodet: går konstant rundt i en "døs", blir ekstremt distré og ting går sakte inni hodet mitt (føles iallfall slik), og hodepine dagevis i strekk. Ellers hetetokter og søvnforstyrrelser. Det varierer litt fra forsøk til forsøk, men jeg har brukt både Synarela og Suprecure og har ikke merket stor forskjell på dem. Den første uken pleier å gå greit, men deretter har jeg vært mye sykmeldt de siste forsøkene. Det er en utrolig tung prosess, som jeg unner ingen å måtte gå igjennom. Ta vare på deg selv i prosessen! Masse lykke til:-)

Jeg er blitt sykemeldt da jeg ikke klarte konsentrere meg på jobb. Mye trøtt, i dag har jeg sovet 3 timer mitt på dagen. Og hodepinen som ikke går vekk ved paracet. Alle reagerer forskjellig, så ikke sikkert du merker noe

Det er ikke likt for alle, så det er ikke sikkert du vil merke så mye. Jeg pleier å bli bedre av hodepinen når jeg starter på sprøyter.

Jeg sprayer nå for første gang. Har gjort det i litt over en uke nå. Jeg har foreløpig ikke hatt noen bivirkninger. Gruet meg veldig på forhånd på hvordan det kom til å bli, og det kan jo endre seg etter hvert, men så langt går det greit. Lykke til!

I nesten en måned før jeg skal til kontroll

Jeg starter 30.03 å skal på kontroll den 29.04. Håper så inderlig at jeg førsteåret med medisinene mine dagen etter det. Har en mann som begynner i reisejobb og reiser den 26.05. Dette BØR vi rekke. Kjenner jeg blir helt stresset!!!

Haha. Ikke første året. :) Mente at jeg får håpe at jeg får begynne på hormonene den 30 april. Da bør vi vel rekke ut og innsettelsen før han reiser?

Første gang æ gikk på nesespray så fikk æ kraftig hodepine og hetetokter.. Andre gang så hadde æ lite bivirkninger.. Mildere hodepine.. Ingen bivirkninger av sprøytene æ gikk på annet enn at æ gikk litt ned i vekt.. Men hadde ingen behov for sykemld, gla for d for har vært nesten hele svangerskapet sykemldt.. Man har jo begrenset antall dager å være sykemldt løpet av året..

Jeg har hatt litt hodepine, hetetokter og er generelt bare i litt dårligere humør enn ellers. Gleder meg til å bli ferdig!
Lykke til til deg :-)

Jeg gikk i spraytåken, veldig. :p
Første gang fikk jeg de fleste bivirkningene som fantes, hodepine, neseblod, svimmelhet, døsighet. You name it :/

Men andre gang ble jeg bare litt slapp og susete i hodet, og følte meg mye bedre.
Krysser fingrene for at sprayen er så snill som mulig mot deg!

Jeg går på spray nå, dag 16 i dag. Hatt veldig mye vondt i hodet desverre, håper jeg blir bedre når jeg skal begynne på sprøyter på torsdag håper jeg, skal hvertfall på kontroll da ;)

Back
Topp