Nesespray

Kvælpklein!

Elsker forumet
Er så innmari tett i nesa pga pollenallergi. Har brukt litt Otrivin i noen dager nå, for å få sove om natta. Har jo selvfølgelig ingen bruksanvisning, så jeg satset på at det gikk bra i noen dager til helga var over og til jeg kommer meg til legen. Håper jeg får et eller annet for pollenallergien da, siden jeg ikke får sprøyta mi. Er det bedre og bruke Rhinox kanskje...? Blir helt ko-ko om jeg ikke har åpen nese om natta:-S

Jeg sliter også med kraftig allergi, og jeg bruker kun saltannsspray fra apoteket, og det løsner opp helt. Skulle tro deler av hjernen kommer ut innimellom :P (Hjelper ikke med bare en sprut, og må virke litt)

Men du, du vet at det er en sprøyte man kan ta som gravid, for allergi? Det er en steroidsprøyte, en kortison sprøyte. Stoffet svekker immunresponsen din, altså den biten av kroppen som gir allergi.

Typiske reseptfrie nesesprayer skal man ikke bruke under svangerskapet, nei. Men du kan bruke saltvannspray og nyere typer allergitabletter. Kanskje de også hjelper på nesa slik at du slipper å bruke spray.

på bruksanvisningen til rhinox så står det at gravide kan bruke den. men på otrivin så står det at du ikke skal.

Gå helt fint å bruke nesespray i kortere perioder i svangerskapet. De skal ikke brukes mer enn 7-10 dager max uansett.

Legen min ringte sykehuset for å spørre, og man kan bruke nesespray for kortere perioder. Men det er visst mangelfull forskning på nesespray/graviditet.
Jeg har brukt litt forskjellige, men ble så sår i nesen så måtte gi opp.
Brukte det under hele forrige svangerskap.
Sykehuset sa at det var bedre for babyen at mor sover godt og klarer og slappe av..

Back
Topp