Nesespray

Tinan

Glad i forumet
Jeg Er blitt såå POTTE TETT I nesa mi nå, Å jeg er avhengi av otrivin, når ejg er tett i nesa, ellers får jeg ikke puste om kvelden, jeg tar den som regel når jeg skal sove. MEN I går høgg nesten veninna mi hånda mi, å sa at det er farlig for spira, når jeg tar nese spray?? Saltvanns dråper hjelper ikke i det hele tatt jeg MÅ Ha otrivin. Noen som har noen andre synspunkt, eller er enig??

du kan ta både otrivin og zymelin i svangerskapet [:)]

ORIGINAL: fano

du kan ta både otrivin og zymelin i svangerskapet [:)]

[:)]

Det er vel ikke direkte farlig å ta otrivin, men man skal vel begrense seg, tror jeg :) Kanskje du kan gå over til Otrivin for barn? Den er iallefall svakere:)

otrivin er ikke skadelig, hun tenker vel på otrivin comp

her er om otrivin comp:
Graviditet og amming
Otrivin Comp skal ikke brukes under graviditet hvis ikke anbefalt av din lege.
Otrivin Comp skal ikke brukes under amming hvis ikke anbefalt av din lege.

Rådfør deg med lege eller apotek før du tar noen form for medisin.

om otrivin:
Graviditet
Brukes med forsiktighet av gravide. Unngå høye doser og hyppig bruk. Bruk av anbefalte doser medfører liten risiko for fosteret. Kan benyttes under graviditet.

ORIGINAL: turteldue

otrivin er ikke skadelig, hun tenker vel på otrivin comp

her er om otrivin comp:
Graviditet og amming
Otrivin Comp skal ikke brukes under graviditet hvis ikke anbefalt av din lege.
Otrivin Comp skal ikke brukes under amming hvis ikke anbefalt av din lege.

Rådfør deg med lege eller apotek før du tar noen form for medisin.

om otrivin:
Graviditet
Brukes med forsiktighet av gravide. Unngå høye doser og hyppig bruk. Bruk av anbefalte doser medfører liten risiko for fosteret. Kan benyttes under graviditet.

Men hvis det er hver kveld så blir det jo hyppig, og når den må brukes så ofte så går det jo ut over anbefalte doser (ikke mer enn 10 dager sammenhengende)

Dette er fra felleskatalogen:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Pga. den potensielle systemiske vasokonstriktoreffekten skal preparatet ikke brukes under graviditet. Overgang i morsmelk: Ukjent. Forsiktighet skal utvises og preparatet skal kun brukes når det er forskrevet av lege.

Jeg har bare brukt den i 3 dager nå. Tar kunn en gang i hvert nesebor. Sånn at jeg skal få puste mens jeg sover. Men det begynner å bli bedre.

Back
Topp