Nesespray...

sengepolka

Elsker forumet
...kan den utløse på graviditetstest??   [8|][8|][8|]

Den kan visst ikke det, så hvis du har testet positivt er du nok gravid[;)]

Nesesprayen gir ikke positiv test nei, men hvis du er gravid så gir det positivt utslag på test, hehe [;)] Nå ble vi nyskjerrige her altså [;)]

Ehh.. er nok like nysgjerrige som dere.. [:)][:)][:)]

Saken er: Jeg ble sykmeldt i 80 % på mandag fordi jeg ikke har følt at jeg har vært meg selv på ganske lenge, har slitt med litt infeksjoner, fikk plutselig melk i puppen i februar, har hatt problemer meg isjias, vært delvis deprimert, ofte irritert og sint etc etc osv osv.. altså jeg har liksom hatt litt av alt og ikke skjønt hva det er med meg. Tilslutt kontaktet jeg legen min og ba han ta noen blodprøver å reparere meg igjen.. er slitsomt å ha det sånn og jeg er ikke sånn til vanlig. jeg er en veldig positiv jente og tar det meste med et smil, men nå har jeg vært lei meg uten å vite hvorfor, likegyldig til det meste, mistet seksuallyst og ikke gledet meg så enormt til å komme igang som jeg trodde...[:'(][:'(][:'(][:'(][:'(]

Jeg har en SINNSYKT krevende fysisk og psykisk jobb og jobber ca 240 timer mnd, så nå sa legen:
"Du jenta mi, jeg tror du er deprimert og burde holde deg helt i ro en god stund" Jeg nektet 100 % prosent sykmelding, så vi kom til enighet om 80.[8|][8|][8|]

Greit nok..
Men så ringte legen i dag og sa jeg må komme på mandag og ta en litt større test fordi jeg har for høye sukkerverdier i blodet mitt... jaja tenkte jeg og satte med ned på nettet for å se hva jeg kunne finne ut om for høyt blodsukker og hva slags symptomer det kan ha.. og mens jeg leste meg fram litt så kom jeg over graviditetsdiabetes kan ligne på diabetes.. så jeg tok en test, en CB test.. og der syns jeg selv at jeg ser 2 streker, men den er svak, men jeg har jo aldri sett mer enn 1 strek der noen gang da...

Så tankene kom jo på alt mulig.. og derfor denne tråden..

Men da får jeg bare teste igjen i morgen tidlig.. KRYSSE FINGRE FOR MEG![:)][:)]

Det ironiske er jo at rett før jeg testet så leste jeg en tråd her ang å få tilbake pengene om man ikke behøver alle medisinene allikevel... så da jeg så den "angivelige" streken så tenke jeg først: Po... der gikk de 7000 rett i dass.. haha..men så tok jeg det til meg etterpå og tenkte at det var helt idiotisk første tanke... men måtte flire...

Å så fiiiiint du skrev at det ikke kom så tidlig... jeg fant nemlig ikke ut noen ting om hvor tidlig det egentlig kunne komme........

er kjempeglad for at de fant noe uansett, for det er så slitsomt å ha det sånn....
så er det diabetes type 2 så er det det... og det kan leves med og det finnes det noe for.

Gleder meg til å se om det er noe strek i morgen... [:)][:)][:)]
ORIGINAL: Nesing

Oi, så spennende! Håper virkelig dere har klart jobben på egenhånd, for slike mirakler liker vi her inne [;)]. Svangerskapsdiabetes får man ikke sååååå tidlig i et svangerskap, som OM du virkelig har forhøyede sukkerverdier i blodet ditt er det muligens snakk om såkalt type II diabetes. Men ikke bekymre deg for det nå! Det viktige er å se om du faktisk er gravid. Krysser fingrene for det! Om man går med ubehandlet diabetes er nettopp det at man er slapp, deprimert, ute av form osv noen av tegnene. Håper imidlertid du slipper unna det! 

kjempespennandes! Håpar at du er gravid og at då spira klorar seg godt fast! [:)]

Da du spurte om det med pengene tilbake hadde du sikkert en liten følelse i underbevissten allerede. Noen ganger vet man bare! Jeg hadde den følelsen også - jeg begynte med Primolut samtidig med sprayen for å fremkalle menstruasjon, men så var det noe som sa meg at jeg ikke skulle ta den, så jeg bare sluttet etter 3 dager. Det viste seg å være riktig, for jeg var jo gravid (og mensfremkallende medisiner kan selvfølgelig være skadelige da)

Å jeg håper veldig at dette stemmer, at spiren din klorer seg fast!

Hehe.. tenkte ikke så mye på det, ihvertfall ikke bevisst. Tok en ny test i dag tidlig, men fortsatt veldig svak strek.
snakket først meg gyn min her for å høre om jeg kunne ta en blodprøve, og han sa at sprayen kunne gi falsk G-test... så han vill jeg skulle fortsette med spray... men kontordama hans sa: du ringer St Olav og snakker med de og hører... jeg vil at dette SKAL gå bra og ikke gjøre noe feil.. [:)][:)][:)]
Ringte St Olavs og hun bare lo og sa: Nå nei du den sprayen gir nok ikke noe falsk G-test gitt, du er nok gravid i en veldig tidlig fase.. [:)][:)][:)] slutt med sprayen umiddelbart og kos dæ masse og nyt det herre her no, du får nå sjå det positivt sjøl om du har fått all mædisinan dine, nei og nei, dette her var NO artig ja (På skikkelig trøndersk[;)][;)][;)])

som jeg sa til henne: Jeg vet ikke helt om jeg er glad eller hva jeg er, men jeg er SKIKKELIG forvirret ihvertfall og tror ikke HEEEEEEEEEEEEEELT på dette enda.[8|][8|][8|][8|]

Skal ihvertfall på tidlig UL neste torsdag uansett..
det var ikke noe vits i å ta blodprøve iom at jeg ikke ville få svar på den før over helga...

Er jo livredd for at det skal være noe lureri og at jeg må vente enda lengre, men men...
bedre å vente litt til enn å fortsette med spray og ødelegge det som eventuelt er i gang.

Kan blodsukkeret være over normalt pga en graviditettro??

Back
Topp