Nesespray, til dere som er forkjølet.

Relis.no sier at otrivin er trygt :)
Det er den legemiddelsiden min lege forholder seg til.

Forøvrig inneholder zymelin og otrivin det samme virkestoffet - xylometazolin

Jeg bruker zymelin, eneste som fungerer når jeg er pottetett:)

Otrivin og Zymelin er akkurat det samme, men i pakningsvedlegget til Otrivin er det frarådet for gravide. Det er fordi det er veldig strenge regler ift pakningsvedlegg og forskning/studier. Nesespray virker bare lokalt, og den lille resten som går over i blodbanen er så liten at det ikke påvirker babyen. Nå skal det sies at det gjelder hvis du følger anbefalt dosering, bruker du mye mer feks kan man ikke garantere at det ikke vil påvirke :) hilsen farmasøyten;)

Legen sa at jeg fint kunne bruke Otrivin i begrenset mengde :)

Velg barne varianten , så får du kun halv styrke ;) best å bruke det minst mulig ;) otrivin , zymelin og dexyl er akkurat det samme ;) noen produsenter skriver det er greit , og noen ikke , da det er forsket for lite / produsenten vil være på den sikre siden :) (jobber selv i apotek )

Otrivin og Zymelin er akkurat det samme, men i pakningsvedlegget til Otrivin er det frarådet for gravide. Det er fordi det er veldig strenge regler ift pakningsvedlegg og forskning/studier. Nesespray virker bare lokalt, og den lille resten som går over i blodbanen er så liten at det ikke påvirker babyen. Nå skal det sies at det gjelder hvis du følger anbefalt dosering, bruker du mye mer feks kan man ikke garantere at det ikke vil påvirke :) hilsen farmasøyten;)
Det hun sa ;)

Back
Topp