Nesespray til baby

*ZimileMamma*

Gift med forumet
Snuppa er skikkelgi tett i nesen og våkner opp og hyler. Har brukt nesesug og salt vann. Men det hjelper bare en liten stund. Hvordan er nesespray til de små? er litt skeptisk til å bruke det på henne...

erfaringer?

ORIGINAL: *ZimileMamma*

Snuppa er skikkelgi tett i nesen og våkner opp og hyler. Har brukt nesesug og salt vann. Men det hjelper bare en liten stund. Hvordan er nesespray til de små? er litt skeptisk til å bruke det på henne...

erfaringer?

Jeg bruker sånn spray med trykk som en får kjøpt på apoteket også smører jeg med Aloe heat lotion på rygg og mage, så holder det seg åpent

skal vel helst ikke bruke nesespray på de under to år?
her går det i den saltvannsprayen med trykk, som men kan holde opp ned. knallbra. og nesesug da, men den har vi glemt på hytta, så må nok kjøpe en ny..

Da skal jeg ned å kjøpe rinox dråper til snuppa i morgen.
Er bare så skeptisk til nesespray til så små...er selv avhengig og har delvis nedsatt luktesans pgs overforbruk[:'(]

Takk for tips! [:D]

ORIGINAL: Puffen

ORIGINAL: *ZimileMamma*

erfaringer?

Jeg bruker sånn spray med trykk som en får kjøpt på apoteket også smører jeg med Aloe heat lotion på rygg og mage, så holder det seg åpent

Fra apoteket eller?

ORIGINAL: lykkeligmamman

skal vel helst ikke bruke nesespray på de under to år?
her går det i den saltvannsprayen med trykk, som men kan holde opp ned. knallbra. og nesesug da, men den har vi glemt på hytta, så må nok kjøpe en ny..

ja... er litt skepstisk som sagt...men stakakr lita. Saltvannet og nesesuga hjelper ikke... så hun surkler noe værre i nesen og våkner og hyler.

Helsemyndighetene har satt ned foten litt når det kommer til nesespray til barn under 2 år. Av den enkle grunn at det ikke gir så god virkning.. og da er det liten vits å utsette barnet for disse midlene.. Om jeg forsto det rett.. Det har kommet opp lapper på apotekene nå.. som sier noe om dette.. Alle apotek skal i alle fall ha satt opp sånne lapper fra helemyndighetene.

Jeg brukte det litt til snuppa når hun var mindre.. fordi jeg synes det fungerte best for henne.. Men etter at de lappene har kommet opp så har jeg sluttet med det[;)]

Man skal egentlig bare gi nesedoper som ikke er ren saltvann kun fra anbefalning fra lege

Back
Topp