Nesespray til baby 8 mnd?

*UtspyttaLaban*

Forumet er livet
VIP
Lillemannen er forkjøla og ekstremt tett i nesa si, virker som det er tett langt bak i ganen, for han sliter med både mat og drikke.
Brekker seg når han får mat, ser panikken i øynene hans når han lukker munnen.
Av drikke så blir det en liten sup i ny og ne, sammenhengene på flaska klarer han ikke.

Gir han med både glass, flaske og tutekopp, men det nytter ikke.
Idag har jeg sittet og spryta babysaft i munnen på han med sprøyte, bare for og få i han litt veske.

Han er på tredje dagen med feber, men virker som feberen letter litt nå idag.
Var på legevakten med han i foregårs, og crp var bare på 10 da. Legen mente det var et virus han hadde.

Nå får han saltspray i nesa, jeg bruker og nesesuger, men det virker dårligt.

Finnes det noe nesespray en kan bruke på så små utenom saltvann?

Om ikke, er det noen som har noen supre tips?
Har og vært litt utenfor døra idag, tenkte kansje frisk luft ville hjelpe og løse litt opp, men heller ikke det virket så bra :(

Lurer på om det er Rhinox den sprayen heter.
Den kan brukes på spedbarn fra de er 4 uker gamle.

Den er reseptfri på apoteket, men tror ikke de har den stående framme.
Du må spørre etter den.

Det finnes nesespray som er beregnet på barn under 2 år, men dette gjemmer de fleste apotek "under disk" samt at du får en million fomaninger når du alikevel ber om å få kjøpe den (jeg handla det i gå ser du). F.eks. Rhinox 0,1 mg\ml kan benyttes i en kort periode.

Takk for svar jenter! :)

Da får jeg sende sambo på apoteket :)

Jeg skjønner jo at en helst skal bruke vanlig saltspray, og jeg ser den.
Men når guttungen er så tett at han ikke klare innta noe som helst av veske eller mat, så må vi jo prøve noe.

Vi har å brukt den rhinoxe og den har vært veldig effektiv her så tror nok ikke du trenger all verden av den heller så vil tro d går helt fint! Jeg fikk heller ingen fy fy preken når jeg handla den, jeg spurte om d fantes noe til så små og da kom ho med den uten p si noe mer enn bruk minst mulig!

Back
Topp