nesespray og sprøyter på ferie...

po

Betatt av forumet
Noen som vet om det går ann å reise på ferie når en er i gang med nedreguleringen?? Vi tenkte å ta oss en uke til syden i mai, og jeg er mest sannsynlig i gang med nesespray eller sprøyter da...

Kanskje ikke så lurt...eller??[&:][&:]

Noen som har erfaring?? 

tror egentlig ikke det er noe i veien for det.....
du må jo være hjemme til første ul f.eks.
og gjerne ha et skriv fra legen for å ta medisinene gjennom tollen og slikt...

men personlig ville eg ikke reist til utlandet i sprøyte-perioden....
men å spraye på tur burde jo gå greit[:)]

Godt spørsmål. Kan se ut som om jeg må begynne på spray under vårferien i april/mai.

Da kommer vi muligens til å følge hverandre i prosessen vi da po [:)] Kanskje vi blir rugere samtidig [;)]

En ting dere da evt bør være 110 % sikker på er att dere har tilgang på kjøleskap!!!!

Også må man huske sprayen/sprøytene! [;)]  ( vi glemte noe av dem på ferie, men fikk heldigvis ut nok til siste dagen) og gjett om vi var letta! [8D]

Så lenge du oppbevarer medisinene i orginalembalasjen og denne har ditt og legens navn på, kan du ha det med deg på ferie. Husk at sprøytene er kjølevare, mens sprayen ikke må oppbevares over 25 grader.

ORIGINAL: Jornlinn

En ting dere da evt bør være 110 % sikker på er att dere har tilgang på kjøleskap!!!!

Også må man huske sprayen/sprøytene! [;)]  ( vi glemte noe av dem på ferie, men fikk heldigvis ut nok til siste dagen) og gjett om vi var letta! [8D]

Ok Jorlinn,så da har du vært å reist mens du tok sprøyter du da? Var det greit syns du??Eller vil du ikke anbefale det. Vi tenker på å reise til syden i mai, og da er jeg mest sannsynlig i gang bare med nesespray... Litt usikker på hva vi skal gjøre...[&:][&:]

Noen som har reagert noe på nesesprayen da? Har vel bivirkninger den òg??

po eh....jeg reagerer på nesesprayen, sprøytene er rene barnematen i forhåld. Men ine reaksjoner er 1 av 1000 da så de får du sikkert ikke; tåler den rett og slett ikke reagerte allergisk med at øynene hovna opp, litt hoven nese også, høysnue og neseblod. Men jeg starter opp igjen med frsikt mot, har øyendråper på lur nå, dersom det trengs så tar jeg også akkupunktur ved siden av for å prøve å kontrollere allergien, men de i Porsgrunn kunne fortelle meg at det har sjedd før at første gang var det reaksjoner men ikke neste runde for en jente hun nettop hadde snakket med, det var jo oppløftendes ord for meg, så for jeg ta det som det kommer. Derfor drar ikke jeg på ferie når jeg er under behandling.

Er da ikke noe i veien for å dra til syden/på ferie når man er igang med nedregulering. Har selv vært på ferie under flere av mine forsøk. Synes det er deilig å dra bort da, for å slappe av. Men jeg har jo så og si ingen bivirkninger av synarella da, så mulig det er derfor jeg ser så lett på det.

ORIGINAL: kate

Er da ikke noe i veien for å dra til syden/på ferie når man er igang med nedregulering. Har selv vært på ferie under flere av mine forsøk. Synes det er deilig å dra bort da, for å slappe av. Men jeg har jo så og si ingen bivirkninger av synarella da, så mulig det er derfor jeg ser så lett på det.

Du har et poeng der, for jeg vil ikke ødelegge ferien min med opphovna og vonde øyne, nesebld og det som følger med. Dersom jeg skal være vekk fra jobb så foretrekker jeg heller sykemelding. Liker helst å være i god form når jeg er på ferie. Men jeg er helt enig med deg, dersom ingen symptoer så er det jo bare behagelig å ta ferie i nedreguleringsfasen, å slappe av og kose seg og lade opp til selve forsøket.

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp