Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tenk som så: Etter tre døgn med å være pottetett vil slimhinnene dine normalisere seg og du vil være fri for nesespraybehov!!! :) :) Hold ut! Otrivin er ikke bra i svangerskapet..Eplehagen skrev:
*MaRgArItA* skrev:Graviditet/Amming:
Overgang i placenta: Det foreligger ikke tilstrekkelige data på bruk hos gravide. Dyrestudier er ikke tilstrekkelige for å utrede effekter på svangerskapsforløp, embryo-/fosterutvikling, fødsel og postnatal utvikling. Mulig risiko for mennesker er ukjent. Skal ikke brukes under graviditet, hvis ikke strengt nødvendig. Overgang i morsmelk: Ukjent. Systemisk eksponering for ipratropiumbromid og xylometazolinhydroklorid er lav. Det er lite sannsynlig at barn som ammes påvirkes. Morens behov for behandling og fordelene med amming må vurderes mot den potensielle risikoen for barnet.
jeg fikk beskjed om at man skal helst ikke bruke nesespray når man er gravid, bare salt vann. det kan påvirke blodstrømningen (eller noe i den duren) til fosteret.LadyOnHeels skrev:
også er det mange som må slutte med f.eks å røyke, drikke, medisiner o.l når de er gravid og klarer det for babyen sin skyld så jeg klarer ikke å skjønne at å slutte på nesespray er noe verre?!
Som de andre over her sier skal du ikke bruke annet enn saltvann når du er gravid!Imogene skrev:
Jeg har vært forkjølet i dagevis nå, og ikke sovet en hel natt på en ukes tid, hundre oppvåkninger pga tett nese.
Idag løp jeg desperat til apoteket og fant en saltvannsnesespray med aloe vera - og den ser ut til å virke. Anbefaler den!