Nesespray og amming.

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Hvordan er det der? Ok? Type Otrivin, ikke saltvannspray.

Greia er at jeg blir så utrolig tett på natta. Våkner og får ikke sove igjen pga det.
Har da pleid og bruke Otrivin i perioder, og merker at lillesøster i disse periodene sliter mere med magen? Tilfeldig? Er jo ikke mye Nesespray (en sprut i ett nesebord), men forskjellen på ungen har jeg tenkt flere ganger.

"Graviditet, amming og fertilitet: Graviditet: Pga. mulige systemiske vasokonstriktive effekter anbefales ikke bruk under graviditet. Amming: Det er ikke sett negative effekter på barn som ammes. Forsiktighet bør likevel utvises da overgang i morsmelk er ukjent. Bør kun brukes etter anbefaling fra lege. Fertilitet: Utilstrekkelig data og ingen tilgjengelige dyrestudier. Systemisk eksponering for xylometazolin er svært lav, og påvirkning på fertilitet er derfor svært lite sannsynlig."

Fra felleskatalogen :)

Jeg har brukt en del nesespray. Har ikke merket noe på baby :)

Legen min sa kjør på. Så lenge man bruker det i anbefalte doser så skal det ikke gjøre noe. Brukte otrivin mentol. Eneste som funker på pottetett nese her. God bedring <3

Bruker hver dag, ikke merket noe her..

Du kan evt. prøve kamfuratum (?) salve og smøre i nesen :) Jeg brukte alltid det når jeg var liten :) Jeg har ikke merket noe med nasespray (men har ikke måttet bruke det noe særlig enda heldigvis).

Du kan evt. prøve kamfuratum (?) salve og smøre i nesen :) Jeg brukte alltid det når jeg var liten :) Jeg har ikke merket noe med nasespray (men har ikke måttet bruke det noe særlig enda heldigvis).

Mentholatum? :P

Back
Topp