Nesespray-junkie

*Lukas og Hermine*

Glad i forumet
Noen fler som er blitt avhengig av nesespray? Jeg bruker det alt for ofte, er så tett hele tiden! Nå er det sikkert umulig å slutte...hehe[:D]

har brukt det flere ganger for dagen og natten i 10år[&o]

Fort gjort, ja... [8|] Prøver å la være så ofte som mulig, men nå er jeg forkjølet og er nødt. Men bruker den for barn da, så er det i allefall litt mindre dose [;)] Brukte det sammenghengende hver dag i mange år da jeg var yngre, og fikk endel problemer. Fikk veldig hodepine, og sprayen begynte å virke mot sin hensikt (jeg ble bare tettere) så da fikk jeg beskjed av legen om å kutte helt (Var grusomt den første tiden!!) Måtte la være å ta det et helt år... Nå bruker jeg det jo igjen, men bare den for barn og kun hvis jeg er heeeelt nødt.

Det visste seg forresten at jeg var allergisk den gangen jeg brukte det i så lang tid. (mot husstøv bl.a [8D]) Så da jeg bare fikk allergimedisiner i stedet gikk det faktisk helt fint uten nesespray [:)]

Er veldig mange som blir avhening av det når en er gravid, pga slimhinnen i nesen.

Jeg bruker det av og til, prøver å ikke bruke hverdag bare om det er nødvendig. Er som oftes om kvelden når jeg skal legge meg jeg er tett.

ORIGINAL: gulen

har brukt det flere ganger for dagen og natten i 10år[&o]

Det finnes en oprasjon som gjør slik at en ikke trenger nesespray lengre, er bare en liten oprasjon.

ORIGINAL: Cayara

bruker det når jeg må... :(

Til dere som er blitt avhengige.. etter at dere er ferdige med å gå gravid og amme så finnes det nesesprayting i tablettform.. Grunnen til at jeg sier ETTER er at det er syyykt mye bivirkninger og noen av de er helt sjuke..

Jeg fikk de en gang jeg var så forkjøla at jeg holdt på å kveles for nesesprayen funka ikke.. Men etter 3 dager med 1 sånn pille om dagen så var jeg så god som ny.. Men jeg fikk alle bortsett fra en bivirkning... :(

For de interesserte så heter den Rihnexin eller noe sånn... :(

Men greia som var så fint.. Jeg klarte å slutte å bruke sprayen :D

Sikkert Rhinexin, ja. Får den bare på resept så vidt jeg vet. Har også brukt det ved bihulebetennelse en del ganger. Man har ikke hatt noen bivirkninger da [8|]

Jeg bruker hver dag en spray morgen og kveld pga høysnue(Nasonex)...sånn som skal virke forebyggende! Klarte å ikke bruke den de første 3 mnd (var så bra som jeg aldri før har følt meg i nesa) , men nå begynte det å komme igjen så nå er jeg tilbake på sprayen (med klarsignal fra legen da!!) Og så måtte jeg beg på allergitabl hver dag igjen nå også...lurer på om det er våren som er i anmarsj til tross for noen kalde og snørike dager i det siste...!?!

har vært Otrivin-avhengig i maaaange år. men da jeg ble gravid (og nesen ble bare tettere, om mulig), så fant jeg ut at jeg måtte slutte, pga faren for fosteret. Skal visst ikke være så bra å bruke Otrivin når man er gravid...iallefall ikke i den grad jeg brukte det. Så da fant jeg ut at jeg bare måtte kutte helt ut. Har vært kronisk tett i nesa siden [:@]
Saltvannspray er bare noe tull...funker i allefall ikke på meg, når man har brukt Otrivin. fungerer liksom like bra som å tørke seg med et strå etter man har vært på do  he he[:D] lite effektivt, med andre ord!
..i tillegg er det jammen meg ikke enkelt å ha litt sengekos når man er tett i nesa.... jeg får jo ikke puste he he

Hvilken operasjon kunne man ta? så at noen nevna noe om det.

ORIGINAL: Cayara

bruker det når jeg må... :(

Til dere som er blitt avhengige.. etter at dere er ferdige med å gå gravid og amme så finnes det nesesprayting i tablettform.. Grunnen til at jeg sier ETTER er at det er syyykt mye bivirkninger og noen av de er helt sjuke..

Jeg fikk de en gang jeg var så forkjøla at jeg holdt på å kveles for nesesprayen funka ikke.. Men etter 3 dager med 1 sånn pille om dagen så var jeg så god som ny.. Men jeg fikk alle bortsett fra en bivirkning... :(

For de interesserte så heter den Rihnexin eller noe sånn... :(

Men greia som var så fint.. Jeg klarte å slutte å bruke sprayen :D

Jeg har ikke hatt noen bivirkninger bortsett fra at jeg har blitt avhengig da...
Rihnexin har jeg prøvd, og det funket ikke for meg. Har pratet med legen som skal gi meg nesespray med kortison etter graviditeten, så jeg forhåpentligvis kan slippe å bruke penger og energi på denne naien!!

Vet om operasjon, men jeg tør ikke[;)] Vet om to som har hatt det, som ikke har syntes det har vært noe behagelig, og jeg får helt fnatt når noen kommer borti nesen min, så å holde på inni den med "verktøy" er uaktuelt[:o]

Jeg har ikke hatt noen bivirkninger bortsett fra at jeg har blitt avhengig da...
Rihnexin har jeg prøvd, og det funket ikke for meg. Har pratet med legen som skal gi meg nesespray med kortison etter graviditeten, så jeg forhåpentligvis kan slippe å bruke penger og energi på denne naien!!

Sikkert den jeg bruker nå...men legen synes jeg bare må bruke den til tross for at det er kortison i!! Men siden jeg ikke er heeelt trygg på at legen min har sånn veldig peil på astma/allergi og graviditet så fikk jeg ho til å henvise meg til en lungespesialist når jeg var hos ho i dag jeg, så får vel snart endelig et ordentlig svar på hva slags medisiner jeg skal bruke. Men jeg har fått klarsignal på sprayen gjennom en telefon legen min hadde med en spesialist da, så regner med at det går fint...klarer meg rett og slett ikke uten, går utover astmaen også når jeg ikke har mulighet til å puste gjennom nesa...

ORIGINAL: tesemor

Sikkert den jeg bruker nå...men legen synes jeg bare må bruke den til tross for at det er kortison i!! Men siden jeg ikke er heeelt trygg på at legen min har sånn veldig peil på astma/allergi og graviditet så fikk jeg ho til å henvise meg til en lungespesialist når jeg var hos ho i dag jeg, så får vel snart endelig et ordentlig svar på hva slags medisiner jeg skal bruke. Men jeg har fått klarsignal på sprayen gjennom en telefon legen min hadde med en spesialist da, så regner med at det går fint...klarer meg rett og slett ikke uten, går utover astmaen også når jeg ikke har mulighet til å puste gjennom nesa...

Funker ikke vanlig nesespray da?
Er nok annerledes når det blir så viktig for deg pga andre sykdommer. Mitt problem er tett nese liksom, og blir jeg tett i nesen uten nesespray får jeg hodepine-migrene og ørebetennelse.
Er nok farligere om du har astma og det ikke er andre alternativer, men tror det var lurt å få henvisning til en spesialist som får sjekket det skikkelig[:)]

Funker IKKE med vanlig nesespray nei...prøvd ALT tror jeg, og nasonex er eneste som har hjulpet meg!! Har ei venninne som fikk begynne på denna også etter at jeg hadde "markedført" den litt, ho var AVHENGIG av vanlig nesespray i maaaange år (tror det var otrivin) og nasonex funker veldig bra for ho også[:)] Får håpe det hjelper for deg også når du er ferdig med graviditeten og kan teste det ut (siden legen din hadde foreslått den, mener jeg;)

Jeg fikk også nasonex av legen da jeg var "avhengig" av vanlig nesespray. Måtte også bruke det deler av forrige svangerskap. Har stort sett klart meg uten det meste av nesesprayer siden Matilde ble født. [:)]

Back
Topp