Nesespray... Hjelp :(

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Er pottetett på 5. dagen. Nesen renner og er helt tett hele tiden, måtte til slutt då tak i nesespray på butikken. Fikk tak i Otrivin og spurte i kassen om gravide kunne bruke den. Hun leste utenpå pakken og det stod det bare at bruk ikke skulle overstige 10 dager. Kommer hjem og ser i pakningsvedlegget at "skal ikke brukes av gravide". Altså, dette er det 3. Medikamentet jeg kjøper som bare må ligge..! Blir gaaaaal :( ImageUploadedByBV Forum1399056300.127105.jpgImageUploadedByBV Forum1399056335.678540.jpg

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg bruker otrivin for barn og har gjort det gjennom svangerskapet. Alternativet er å ikke sove, noe som igjen trigger min kroniske hodepine.

Jeg er stooooor bruker av otrivin for barn.. Vært siden før testen var pos..

----------------------------------

Storebror: 12.11.2010❤️
Lillesøster ventes 16.05.2014

Søren klype, jeg har den til voksen.. Og nå er alt stengt her.

Da tar du den i dag og kjøper ny i morgen. Jeg bruker for barn fordi dosene er mindre og jeg bruker det HVER dag FLERE ganger om dagen :)

Jeg bruker zymelin nesesprayen, den kan brukes av gravide

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Sniker litt:) saltvann! Hypertont saltvann er det beste som finnes! Evt kan man kjøpe physiomer som er saltvann på en flaske med trykk i. Man vil ikke bruke otrivin i svangerskapet om
Man leser i felleskatalogen. Nå er jo dete kommet så langt at det ikke har så mye å si. Dere vil jo føde! For otrivin kan faktisk gi sammentrekninger som gir rier;) så er nok verst tidligere i svangerskapet:)

Er pottetett på 5. dagen. Nesen renner og er helt tett hele tiden, måtte til slutt då tak i nesespray på butikken. Fikk tak i Otrivin og spurte i kassen om gravide kunne bruke den. Hun leste utenpå pakken og det stod det bare at bruk ikke skulle overstige 10 dager. Kommer hjem og ser i pakningsvedlegget at "skal ikke brukes av gravide". Altså, dette er det 3. Medikamentet jeg kjøper som bare må ligge..! Blir gaaaaal :( Vis vedlegget 59507Vis vedlegget 59508

Legen sa jeg kunne bruke den når jeg var tett. Men ikke mer enn syv dager. Også sa hun at hvis jeg ikke trengte bruke den hele dagen var det fint om jeg bare tok den når jeg la meg. Hun sa det var viktig å få sovet og hvilt seg.

Legen sa jeg kunne bruke den når jeg var tett. Men ikke mer enn syv dager. Også sa hun at hvis jeg ikke trengte bruke den hele dagen var det fint om jeg bare tok den når jeg la meg. Hun sa det var viktig å få sovet og hvilt seg.

Tok 1 liten spraydose for en time siden, deilig å kunne puste gjennom nesen igjen! Er fra før av litt tungpustet grunnet knerten i magehuset :) og hvis det skal komme "rier" hver natt i tillegg kommer jeg ikke til å henge sammen :p

Last edited:
Skader nok ikke å ta en sprut ell to av den voksen sprayen:) jeg også bruker den til barn, for jeg bruker den 10-20 ganger om dagen:p

----------------------------------

Storebror: 12.11.2010❤️
Lillesøster ventes 16.05.2014

Jeg har brukt otrivin for voksne gjennom hele sv.skapet fått signal av legen om at det er helt ok bare ikke overdrive bruken :)

Sov gjennom hele natten etter den lille nesespraydusjen i går <3 Våknet med en nese som ikke er helt tilstoppet og en hals som ikke er like sår av å ha gapet i flere timer :) I'M HAPPY! :D

Jeg bruker også nesespray. Gjorde det forrige svangerskap også og kunne slippe dagen etter fødsel... Får Klaus av å ikke få puste!

Søren klype, jeg har den til voksen.. Og nå er alt stengt her.

Den finnes for baby også, den kan gravide bruke. Den er selvsagt svakere og fungerer ikke like bra, men den har reddet meg. Jeg har vært forkjølt i tillegg til gravidtettnese og brukt nesespray hver dag i flere uker, men bare når jeg skal sove. Lider meg gjennom det ellers :) får ikke sove med tett nese.

Back
Topp