Nesespray avhengig?

Nei. Men har hatt tett nese i begge graviditetene pga slimhinnene. Har saltvann men gitt det opp litt da jeg måtte gått med den konstant ;)

Nei, men de siste ukene har jeg måtte bruke det nesten hver kveld. Gikk tom for to dager siden, og har glemt å kjøpe.. I går kveld fikk jeg nesten ikke sove pga jeg var så tett, så dette er krise!

Står det ikke på otrivin at den ikke skal brukes under graviditet? Det fikk jeg streng beskjed om i sist svangerskap så fikk bare bruke saltvann. :-)

Legen ba meg slutte på dagen med otrivin. Og skrev ut en resept på nasonex. Jeg droppet begge deler. Tøft i perioder men det blir bedre :)

Hei jenter, sniker fra Februar.
Jeg brukte nesespray hver dag de første 5 mnd av svangerskapet før jeg forsto at alt ble værre av det. prøvde akupunktur å det funker!! Må gå til flere behandlinger, hvor mange er individuelt, men det virker mye bedre enn nesespray som er noe avhengighetsskapende drit! Kan anbefales på det absolutt varmeste!
Ikke bruk nesespray! Kjenner folk som har måttet operere vekk slimhinnene pga avhengighet av nesespray å de vil du ikke operere vekk, svært smertefull operasjon å nesa blir helt ødelagt etterpå, fortere syk og renner konstant.

Vet det er mange som sier de blir kvitt tettheten rett etter fødsel selvom de har brukt spray gjennom hele svangerskapet, men det finnes altså mange tilfeller der man IKKE blir kvitt tettheten nettop pga nesespraybruken. Ikke ta den sjansen

Jeg har vært otrivin avhengig i årevis, men sluttet på dagen da jeg fant ut at jeg var gravid. Etter noen dager så gikk det greit! Nå er det null stress :-)

Står det ikke på otrivin at den ikke skal brukes under graviditet? Det fikk jeg streng beskjed om i sist svangerskap så fikk bare bruke saltvann. :-)
Jo, på grunn av mulige systemiske vasokonstriktive effekter (at blodårer trekker seg sammen, og ikke bare i nesen) anbefales det ikke å bruke Otrivin under graviditet.

Back
Topp