Nesen mot en klut. . . farlig?

Ra2

Glad i forumet
Snuppa liker å ligge med nesen mot en klut når hun skal sove. Vi bruker en slik "gulpeklut" som man før kjøpt på f.eks princess. De er jo ikke helt tettvevd. Vi har brukt å ta kluten bort når vi legger oss for å sove. Dette fordi vi er redd for at hun skal tulle seg inn med kluten slik at hun ikke får puste. Meeeen ser jo det at hun helst vil ha den der. Hvis hun blir urolig på natten er det mange ganger nok å bare legge kluten tilbake så sovner hun. Vurderer å bare la henne ha kluten der hele tiden i stedet for å ta den bort når vi legger oss. Kluten er som sagt ikke tettvevd, og hun får puste selv om hun har den tett mot nesen. luftkvaliteten blir sikkert ikke så veldig god når den er tett inntil, men stort sett ligger den et lite stykke fra.

Noen erfaringer? Hva gjør dere?

Snuppa vår liker også å ha koseklut i ansiktet, og jeg tenker at det er helt ufarlig.

Hun begynte å dra dyna over hodet for å kose med den, og da synes jeg det er bedre med kosekluter. Hun får nesten ikke sove uten neo å kose med :)

Vi har en koseklut (klut hvor den ene enden er et lite musehode) som hun ligger og gnir seg mot om natta. Om morningen ligger hun og prater til musebamsen. Veldig søtt :) Har aldri tenkt på den som farlig. Regner med hun hadde våknet og snudd seg vekk skulle det bli for tett. Anbefaler deg å stappe kluten nedi en genser og gå rundt med den en stund. Da lukter den som deg, og blir ekstra god :c)

Jenta vår bruker ingenting. Hun har ikke valgt seg en favoritt-ting, og har nektet sutt. Skulle gjerne hatt noe hun kunne roet seg med, men det kommer vel etterhvert. 

Kan da ikke være farlig så lenge det er en tynn klut? Ville latt henne kose seg, å heller holdt godt øye med henne :)

Jeg hadde akkurat den samme tanken som deg, men hver gang jeg skulle prøve og fjerne den kneip han handa godt igjen og trykte den i ansiktet så da syns jeg han må få lov å han den der :)

Guttungen hadde det og jentungen har nå det samme.. Må ha kosekluten tett  inntil når hun skal sove.

Back
Topp