Neseblod

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Datteren begynte brått å blø neseblod helt uten grund.
Hun ble selvsagt fryktelig skremt, men det stoppet ganske raskt.

Dette har aldri skjedd før og jeg anser det ikke som farlig, men dersom det gjentar seg, er det noe jeg bør oppsøke lege for?

Vil etter egen erfaring si ja, om det vedvarer at hun får plutselige blødninger fra nesen, så burde det sjekkes. Trenger ikke være noe farlig, langt ifra :) men jeg hadde som lita en utvekst på et blodkar som gjorde at det sprakk av ingenting. Blødningene stoppet relativt raskt av seg selv, men det var plagsomt når det skjedde på natten f.eks. da våknet jeg av at jeg satt blod i halsen (du kan tenke deg ansiktet på mamma når jeg satt og hikstet og hostet blod) ler litt av det i ettertid :p

Jeg har unger som kan blø neseblod av et godt ord (dog. Er det lenge siden sist har de oftest klødd seg i nesen, men ikke alltid)

Men de har gjort det siden de var små da. Begge de eldste. Og både faren, morfaren og farfaren har påtatt seg å være den arvelige årsaken....

Når det begynte brått kan det være verd å sjekke opp om det gjentar seg uten forklaring.

Når mine først har gjort det en gang gjør de det oftest flere ganger de neste par ukene, bare er nys så løsner skorpen. Dertil klør det gjerne og de er ikke fremmede for å pille...

Sånn er vesla her også.. plutselig renner blodet, kan sitte i sofaen og slappe av og så begynner det bare å renne. Har faktisk ikke tenkt på at jeg kanskje bør nevne det for legen. Jeg er akkurat lik selv, vært det siden jeg var lita.

Back
Topp