Neseblod??

Tessaloniki

Flørter med forumet
Hei!

Er det flere som sliter, blir kanskje feil å si sliter, men er det noen som blør neseblod?

Det begynte med at når jeg snøt meg så kom det litt blod på papiret, til at jeg hver kveld sitter med papir i nesa i frykt for at det skal renne nedover.
Og det er ikke bare kveld lenger. Plutselig kommer det på dagen og. Små irriterende!!

Legen sa at det ikke nødvendigvis er jernmangel, men at det bare er graviditeten som utløser det. Må jo si at det har tatt seg opp de siste dagene, så nå har jeg vært og kjøpt milde jerntabletter som forhåpentligvis skal hjelpe.

Jeg blør også en del neseblod, ja. Tenker at det er fordi slimhinnene er skjørere under en graviditet enn ellers. Har ikke falt meg inn at det skulle være pga lite jern.

Ikke helt samme situasjon men jeg blør ekstremt mye når jeg pusser tenner, kan ikke være borti med tannkosten før det begynner å blø, veldig irriterende egentlig :/ Men det er vell bare tynne slimhinner der og :/ 

Har også opplevd hyppigere neseblod nå. Det har vel med at vi har mye mer blod i omløp nå som vi er gravide. Ingen fare, så vidt jeg vet. Bare irriterende..

Tror det kommer av at slimhinnene til gravide er med overaktive. Vi produserer generelt sett mer slim enn ellers...

Tror jeg ville ha sjekket både hemoglobin (mengde jern i blodet) og ferritin (jernlagre) før jeg begynte med jerntabletter. Er ikke bra med for mye jern heller...

Jeg blør ikke neseblod, men det er blodete det som kommer ut når jeg snyter meg... (unnskyld detaljer). Det har det vært i flere uker nå.

Jeg kjøpte noen mildere jerntabletter (Hemofer) for å redusere blødningen. Er ikke nødvendigvis noe galt med jerninnholdet i blodet vårt, men det skader ikke å ta 1-2 tabletter daglig for å fylle på lagrene. Har ikke vondt av det. Men Duroferon blir for sterkt for magen.
Jeg har merket stor forskjell etter at jeg begynte med Hemofer. Har ikke blødd en eneste gang.

Back
Topp