neseblod

gura

Forelsket i forumet
Flere som har småtroll som er plaget med neseblod?
Her blør det neseblod til stadighet. Kan være bra i perioder, men så kommer det perioder med neseblod igjen.
Snuppa kan gjerne bynne å blø neseblod om natta når hun sover og da skal det ingenting til for at hun blør på dagtid og, er nesten nok at man ser på henne så bynner det igjen.
En neseblod periode kan vare i flere dager med neseblod en eller flere gang for dag.
Er frustrerende og lei av å vaske putetrekk og klær fulle av blod.
Pluss at snuppa synes det er ekklet, skummelt å blø neseblod.
 
høres ikke noe kjekt ut! Emilie har ikke blødd neseblod enda.. 

Jeg blødde maaasse da jeg var liten.. Husker mamma sa at det var pga jeg hadde sovet for lite  Men det var da jeg var litt eldre da.. he he 

Kan godt tenke meg at hun synes det er litt skummelt ja... har dessverre ingen erfaringer eller råd å komme med..

*legger til at jeg kjenner også noen som har vert på sykehuset for å brenne noen blodårer i nasen for å stoppe blødning. Men det er når blødningen varer lenge og ikke gir seg'*
 
Uff, høres ikke kjekt ut :( snuppa har aldri blødd neseblod, og jeg kan ikke huske at jeg gjorde det heller....men har hørt at folk ( eldre barn osv) drar på sykehuset og får svidd bort noe i nesa for å stoppe det...
 
Pappa blødde en del neseblod for ganske mange år siden, men var en mann som "leste" på han og da ble han bra.
Broren min blødde ganske ofte og mye neseblod da han var liten. Blødde full en suppeskål på et øyeblikk. Var nesten bare at man så på nesen hannes, så bynte han å fossblø. Han ble "lest" på av sammen mann som pappa, bare over telefon og det hjalp litt på for en stund, men da broren min var 13-14 år ble han henvist til sykehus og brent i nesen.
Selv har jeg aldri vært så veldig plaget med det heldigvis.
Får høre med helsesøster om hun har noen tips og råd når vi blir innkaldt til 2 års kontroll en eller annen gang.
 
Min mellomste har hatt litt av det. Kunne fint blø litt om natta også. Plukka han seg i nesa, eller at vi prøvde å dra ut et nesetroll, så kunne han blø. Men nå er han godt og vel 3 år, og har ikke blødd på lange tider. Så det minker jo. Regner med det er sånt som går over av seg selv. Hvis ikke må man "brenne", men det regner jeg med er på store barn/voksne.
 
Back
Topp