Neseblod, tett nese, forkjøla??

MML

Betatt av forumet
Hei på dere, har noen av dere erfaring med forkjølelse eller tett nese hos så små barn. Den minste jenta mi som nå er 1 måned sliter med tett nese og surkling i nesa disse dager. Jeg dro derfor til apoteket og kjøpte nese dråper beregnet for så små barn. Da jeg brukte det i natt fikk jeg ut litt snørr med blod i ene neseboret.  Tror dere dette er "farlig"????

Hun virker ikke utilpass ellers og spiser mat (selvom hun nå virker mett etter bare ett bryst) .

Uff det er så vanskelig å vite hva en skal gjøre..

Hilsen oss (som egentlig koser oss på fjellet med 2 par besteforeldre.....)

Snuppa mi har også hatt tett og snørrete nese så og si siden fødselen. Her bruker vi saltvannsdråper ved behov, og har en "snørrsuger" for å få ut når det er som verst.

Ang. blod, så tror jeg ikke det er farlig så lenge det er lite, og bare kommer ut sammen med litt snørr. Men spør helsesøster om dette neste gang dere er der for sikkerhets skyld[:)]

Ha en videre god påske på hytta[:)]

Prøv å bruk saltvannsdråper heller. Nesespray er ganske sterkt så det er nok årsaken til at det kom litt blod. Vil også anbefale å kjøpe sånn pumpe til å ta snuen med før du drypper med dråper. Lykke til![:)]

I natt ble gutten vår helt tett i nesa, han klarte ikke spise eller noe.. Hadde heldigvis fått sprøyter hos helsesøster så jeg handmelka meg på en skje, fikk melka i sprøyta og dryppeet flere dråper i hvert nesebor. Etter litt hylskriking var nesten helt åpen og det har den vært siden[:D][:D][:D]

Morsmelk er tingen, helt supert.[:D]
Åpner alt her, hun har vert noen ganger tett. 

Snuppa vår er også helt tett. Både i pust og nese. Hun har bronkitt.... Ikke noe morsomt når de små er syke. Hun hoster seg gjennom store deler av natten. Har holdt på en uke nå.

Vi fikk beskjed om saltvannsdråper for å løse opp nesen.

Hei igjen og takk for svar. Jeg bruker saltvanns dråper og det var da det kom litt blod ut av ene neseboret. Har hørt tipset om morsmelk, men har ingen sprøyte som gjør det lettere å få det inn i nesa. Har også sånn "nesesuger", men den klarer jeg ikke å bruke. Uansett, det er hjemme jeg har alt dette. Nå som jeg er på hyttetur har jeg bare saltvanns dråper tilgjengelig.

I tillegg har hun nå fått rød prikker i ansiktet - uff jeg blir så bekymret. Det er så typisk at det oppstår noe når leger og alt er stengt og vi er på ferie...

ORIGINAL: gladjento

Morsmelk er tingen, helt supert.[:D]
Åpner alt her, hun har vert noen ganger tett. 

Ja for som regel er det jo faktisk melk som har laget proppen i nesa. Kommer av gulp eller litt glupsk eting..

ORIGINAL: Blinke

Snuppa mi har også hatt tett og snørrete nese så og si siden fødselen. Her bruker vi saltvannsdråper ved behov, og har en "snørrsuger" for å få ut når det er som verst.

Ang. blod, så tror jeg ikke det er farlig så lenge det er lite, og bare kommer ut sammen med litt snørr. Men spør helsesøster om dette neste gang dere er der for sikkerhets skyld[:)]

Ha en videre god påske på hytta[:)]

samme her bare at jeg har en gutt da..

Dere er godt å ha [;)] Tusen takk for alle svar.

Satser selv på at det ikke er noe alvorlig da det kun kommer litt blod ut når vi får ut litt snørr. Og de prikkene er nok selvsagt hormonkviser. Kan ikke huske at den største jenta våres hadde hormonkviser, derfor visste jeg ikke helt hva det var [:)]

God påske videre til dere alle sammen [:D]

sønnen min har prikker som ligner små kviser, noen ganger i massevis, men fikk vite at det er søling av melk eller oppgulping som kan gjøre det...så det er ikke noe å bekymre seg for[:)]

Back
Topp