Nervøs

Kristin :)

Forumet er livet
Aprillykke 2017
Sommerfuglene
Jeg er så spent på hvordan det skal gå i dag. Første dag på jobb på 14 måneder, og jeg kommer tilbake som gravid :eek: jeg skal ha bussvakt dette skoleåret, hvilket betyr at jeg må ta bussen til jobb hver dag. Med den kvalmen jeg har innimellom kommer jeg til å kaste opp enkelte dager. Hva mener dere at jeg bør gjøre? Skal jeg si i fra til arb.giver så tidlig, og be om fritak? Eller skal jeg satse på det beste og håpe at jeg ikke kaster opp?
 
Vanskelig å gi noe råd om hva du bør gjøre synes jeg..
Kan bare fortelle om min situasjon. Selv har jeg min første arbeidsdag på 19 mnd idag. Har vært hjemme siden jeg fikk min datter i desember 2014. I august for 2 år siden begynte jeg i ny jobb (vikariat frem til sommeren 2015) og måtte første dag fortelle at jeg kun kunne jobbe frem til starten av desember fordi jeg var gravid. Dvs ca 4 mnd. Hadde dårlig samvittighet hele høsten pga det. I vår var jeg igjen på intervju hos samme arbeidsgiver. Da nevnte de at de hadde sett at jeg hadde hatt dårlig samvittighet og at jeg ikke hadde trengt å ha det. Jeg fikk jobben og skal som sagt starte idag. Dette er nå et vikariat frem til neste sommer. I løpet av sommeren nå er jeg blitt gravid igjen og er ca 7+6 idag. Jeg har bestemt meg for å fortelle det idag hvis anledning byr seg. Dette fordi jeg skal på noen ekstra kontroller etc. Denne gangen kan jeg som utgangspunkt jobbe noen mnd lengre da hvis formen tillater det. Men når jeg tenker på å fortelle det blir jeg jo nokså nervøs. Føles litt slemt å komme med samme beskjed til samme arbeidsgiver 2 ganger på rad..
 
Jeg begynner også på jobb idag etter å ha vært hjemme 1,5 år. Har også litt dårlig samvittighet for at jeg er gravid igjen siden det blir min tredje permisjon på kort tid. Da jeg begynte på jobb etter første permisjon høsten 14 var jeg allerede 12 uker på vei. Nå er jeg noen uker kortere, men tror nok ikke de er forberedt på at jeg skal forsvinne igjen. Vil helst ikke si det ennå siden jeg kun er 5 uker på vei. Når jeg da i tillegg må ha et par dager fri denne uken pga innkjøring i bhg, samt egentlig behøver ammefri så føler jeg meg ganske "kravstor".

Har aldri slitt med kvalme da så har dårlig med råd ang det. Mitt største problem er å holde meg unna ting som er "farlig for gravide" uten å måtte si noe.

Lykke til ❤️
 
Masse lykke til! Skjønner deg veldig godt! Men heldigvis så blir de fleste glade på ens vegne <3 Jeg skulle vært tilbake 1.august og ble sykemeldt pga turnus hvor jeg jobber 2,5 døgn i strekk og utfordrende atferd! Kunne sikkert klart å jobbe noen uker men følte det var bedre å heller ikke komme tilbake! Var ikke den morsomste samtalen å ta, men ble heldigvis bare møtt med smil :)
 
Jeg ville venta litt og sett...
Kjenner følelsen av at man er en "byrde" på jobben. Første gang måtte jeg fortelle arbgiver i uke 7 pga kvalme. Denne gangen har jeg lyst å vente litt.. Vi får se hvordan dette svskapet blir!
 
Tusen takk for innspill alle sammen! Dagen gikk overraskende bra :D jeg valgte å ikke fortelle noe enda. Jeg velger å se hvordan det går først. Veldig kjedelig å si noe om noe skulle gå galt!
 
Back
Topp