Nervøs

susamedbabyimagen

Elsker forumet
Har så mange tanker. Spesielt en og det er at jeg skal få denne babyen ut. Kjenner at følelsen rundt det å gå gravid er annerledes. At jeg gruer meg mere enn gleder meg, og sikkert fordi min forrige fødsel var litt skummel. Satt med mange tanker og slikt etterpå. Følte at jeg mistet meg selv oppi all den kosen alle snakker om. Som selvfølgelig kom senere. Men er sikker på at jeg er litt nedstemt denne gangen pga de følelsene sist :( huff måtte bare skrive litt da jeg føler det ikke er så mange å prate om om dette og kanskje noen kan dele noen ord om hvordan dere føler det i graviditeten.

Har så mange tanker. Spesielt en og det er at jeg skal få denne babyen ut. Kjenner at følelsen rundt det å gå gravid er annerledes. At jeg gruer meg mere enn gleder meg, og sikkert fordi min forrige fødsel var litt skummel. Satt med mange tanker og slikt etterpå. Følte at jeg mistet meg selv oppi all den kosen alle snakker om. Som selvfølgelig kom senere. Men er sikker på at jeg er litt nedstemt denne gangen pga de følelsene sist :( huff måtte bare skrive litt da jeg føler det ikke er så mange å prate om om dette og kanskje noen kan dele noen ord om hvordan dere føler det i graviditeten.

Jeg sitter med litt av de samme følelsene som deg. Har du en flink jordmor eller lege du kan ta det opp med? Jeg har store problemer med å glede meg over dette svangerskapet. Det er rett og slett ikke så koselig å bli fortalt hvor mye du bør kose deg med svangerskapet når det er alt enn kos :-( Jeg håper så klart gledes følelsen kommer etterhvert. Og det har ikke noe med at jeg ikke er glad for å få et barn til. Det er jeg virkelig. Men det er det å vente, å lure på hvordan ting blir, skjer det samme igjen. Fikk du mulighet til å gå gjennom ting etter fødsel og en god oppfølging på barsel?

Ja har snakket med jordmor om dette, får tidlig samtale på føden for å ta opp disse tingene, :) var ikke sist så flink til å be om hjelp og følte jeg var dum som følte det sånn, alle føder jo barn liksom og er vel ikke noe problem ....men denne gangen har jeg tatt tak i det og i perioder følt meg deprimert som har gjort at jeg virkelig har trengt noen å prate med om disse tingene. Har bestemt meg for mere smertelindring neste gang. Selv om jeg ikke ønsker det så vet jeg at epidural kan være et hjelpe middel for at jeg skal ha en best mulig kontrollert og tilstedeværende fødsel. :) hvordan har du taklet tanker og følelser så langt? Noen gode venner eller jordmor/ lege å prate med!? Godt å høre at det et flere som meg her ute. :)

Jeg har sliti en del denne gangen. Jeg skal ikke til jordmor før i slutten av juli så har ikke fått tatt dette opp med henne. Forrige fødsel og tiden på barsel hadde jeg en del problemer med i ettertid. Under fødselen bestemte deg seg for ks, men ombestemte seg når de så jeg hadde full åpning. Klarer ikke helt ta det opp med legen min da hun bagatelliserte det ganske fort. Jeg er veldig avhengi av å føle at jeg har kontroll og den mista jeg helt. Jeg fikk tilbud om epidural, men kunne ikke få det da jeg går på blodfortynnende. Sitter med en del ting jeg håper å få komme å snakke med jordmor på sykehuset om, da jeg ikke ønsker en opplevelse lik den jeg hadde hverken i fødsel eller på barsel.
Jeg føler litt at dette ikke er helt ting jeg ta opp med venninner. De fleste har flere barn og for de har fødselen gått lett som bare det. Har en venninne med sterk fødselsangst som ville skjønt problemstillingen, men hennes løsning er ks uansett. Og jeg er ikke helt der heller.
For min del er det også litt det at det har gått så kort tid mellom graviditene at jeg ikke føler jeg har bearbeida de helt. Dattera mi vil væra ca 13 mnd når nr 2 kommer.

Huff skjønner virkelig det kan være vanskelig . særlig i din situasjon da så kort tid etter så burde du få noe hjelp nå for å glede deg. Jeg for min del har en grunn for å ha ventet så lenge. blir 4 år i mellom så har liksom fortrengt alt. men fant igjen dagboka fra sist,som sikkert satte igang noe unødi rare negative tanker. Jeg håper at jeg kan leve litt i lykkerus etter ul og glemme mye av disse negative tingene og bare kose meg. Vet iallefall hva som jeg ønsker annerledes neste gang. :) så da er vel mye gjort . Så ser frem til å snakke med jordmor om dette på føden. Kommer virkelig noe fint ut av dette da :) vi har et vidunder i magen. :)

Ja uansett hvordan vi har det i løpet av svangerskapet kommer det noe herlig og fantastisk ut av det. Det har jeg ei lita frøken som krabber rundt nå som minner meg på :-)
Jeg også har et håp om at jeg klarer å legge alt det negative bak meg. Dagbøker er kjekke å ha på godt og vondt. Jeg skal på ordinær ultralyd i neste uke så håper det skal gjøre at jeg klarer å legge ting litt fra meg. Må jo prøve å bare ta en dag av gangen og nyte det når jeg klarer :-) Er egentlig veldig glad for at jeg har mini som krabber rundt, tar bort litt fokus og jeg koser meg med henne :-)

Skal også på ordinær ul neste uke til onsdag. Akkurat en uke idag. Når skal du?

Skal på mandag :) Vi har hatt 3 allerede da jeg har litt tettere oppfølging, men alltid spennende med ordinær uansett :-)

Lykke til :) har vært på 2 selv, en i uke 8 som jeg bestille selv, uke 16 for oppfølging og nå da i uke 18+5 neste uke. Så en i uke 24 innvendig for å måle livmorhalsen pga konisering. Blir nok en til etter det igjen. :) hva blir du fulgt opp ekstra med ifb med flere ul?

Jeg får månedlige ultralyder pga forhøyet sjanse for blodpropp og en historikk med ma/sa/ex u. Har en veldig flink gynekolog som tidligere jobba på føden på sykehuset så slipper heldigvis å dra til sykehuset for hver kontroll. Og de hører på han når han vil de skal sjekke noe, imotsettning til når fastlegen min ringer de ;-) Har du alle kontrollene på fødepoliklinikken på sykehuset?

Jeg har sliti en del denne gangen. Jeg skal ikke til jordmor før i slutten av juli så har ikke fått tatt dette opp med henne. Forrige fødsel og tiden på barsel hadde jeg en del problemer med i ettertid. Under fødselen bestemte deg seg for ks, men ombestemte seg når de så jeg hadde full åpning. Klarer ikke helt ta det opp med legen min da hun bagatelliserte det ganske fort. Jeg er veldig avhengi av å føle at jeg har kontroll og den mista jeg helt. Jeg fikk tilbud om epidural, men kunne ikke få det da jeg går på blodfortynnende. Sitter med en del ting jeg håper å få komme å snakke med jordmor på sykehuset om, da jeg ikke ønsker en opplevelse lik den jeg hadde hverken i fødsel eller på barsel.
Jeg føler litt at dette ikke er helt ting jeg ta opp med venninner. De fleste har flere barn og for de har fødselen gått lett som bare det. Har en venninne med sterk fødselsangst som ville skjønt problemstillingen, men hennes løsning er ks uansett. Og jeg er ikke helt der heller.
For min del er det også litt det at det har gått så kort tid mellom graviditene at jeg ikke føler jeg har bearbeida de helt. Dattera mi vil væra ca 13 mnd når nr 2 kommer.

Få legen din til å sende henvisning til svangerskapspolieklinikken/føden på ditt sykehus. Da får du komme inn til samtale med jordmor. Jeg hadde samtale med dem i går, og følte virkelig de hørte på meg. Jeg ønsker jo KS også denne gangen, men vil så absolutt tro at de kan hjelpe deg å sortere følelsene dine, de vil jo helst at an føder vanlig. men det er et veldig fint tilbud.:)

Få legen din til å sende henvisning til svangerskapspolieklinikken/føden på ditt sykehus. Da får du komme inn til samtale med jordmor. Jeg hadde samtale med dem i går, og følte virkelig de hørte på meg. Jeg ønsker jo KS også denne gangen, men vil så absolutt tro at de kan hjelpe deg å sortere følelsene dine, de vil jo helst at an føder vanlig. men det er et veldig fint tilbud.:)

Jeg skal ta det med jordmor når jeg skal til henne. Har tatt det opp en gang med legen og da bagatelliserte hun det veldig, og det blei litt sånn du er gravid og ungen skal ut. Men har en veldig forståelsesfull jordmor som jeg heldigvis skal til snart.
Jeg er litt motsatt av deg påntross av forrige fødsel, ønsker ikke KS. Mer redd for det enn vanlig fødsel faktisk... Men takk for tipset :-)

Jeg skal ta det med jordmor når jeg skal til henne. Har tatt det opp en gang med legen og da bagatelliserte hun det veldig, og det blei litt sånn du er gravid og ungen skal ut. Men har en veldig forståelsesfull jordmor som jeg heldigvis skal til snart.
Jeg er litt motsatt av deg påntross av forrige fødsel, ønsker ikke KS. Mer redd for det enn vanlig fødsel faktisk... Men takk for tipset :)

Tror de vil være enda mer forståelsesfulle mot deg enn for meg. :) Merket det veldig på dem da jeg var der, vanlig fødsel er jo det som er anbefalt og oftes det aller beste. De kunne sette opp mange samtaler og snakke om hvordan man ville at fødselen skulle bli, og evt inngå en exit strategi hvis fødselen ble for tøff eller ting kom ut av kontroll. Har virkelig tro på det tilbudet etter den samtalen med en veldig snill jordmor :)

Tror de vil være enda mer forståelsesfulle mot deg enn for meg. :) Merket det veldig på dem da jeg var der, vanlig fødsel er jo det som er anbefalt og oftes det aller beste. De kunne sette opp mange samtaler og snakke om hvordan man ville at fødselen skulle bli, og evt inngå en exit strategi hvis fødselen ble for tøff eller ting kom ut av kontroll. Har virkelig tro på det tilbudet etter den samtalen med en veldig snill jordmor :)

Jeg skal ta med meg det tipset til jordmor, eller spesialisten min jeg skal til i neste mnd. Begge to kan henvise meg til føde pol. :-) Jeg har skjønt det er ganske varierende tilbud rundt forbi på sykehusene så håpe de har et godt tilbud her også.

Jeg skal ta med meg det tipset til jordmor, eller spesialisten min jeg skal til i neste mnd. Begge to kan henvise meg til føde pol. :) Jeg har skjønt det er ganske varierende tilbud rundt forbi på sykehusene så håpe de har et godt tilbud her også.

Ja håper du er like heldig. Jeg var på St. Olavs :)

Back
Topp