Nervøs

Kristin

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
Septemberlykke 2015
Imorgen er det tid for tidlig ul, skal da være akkurat 8 uker på vei. Hadde ma i januar, og ante fred og ingen fare før vi var på ul i uke 12... Er mildt sagt redd for å oppleve dette igjen...
Denne gangen har jeg heldigvis flere symptomer, så krysser fingrene!!! :)

Jeg opplevde samme sist jeg var gravid å var på ul.. Så jeg ville bare si jeg føler med deg! Jeg skal på ul den 28.05 og er da 7+1, og gruer meg veldig for å oppleve d samme igjen selv... Jeg har og mye mer og sterkere symptomer denne gangen.. Tvitvi for deg i morgen!! Håper du får se et bankende hjerte! Klem til deg fra meg.

kan jeg få spørre dere som har opplevd MA, kan det oppdages på noen måte utenom UL?

Etter hva legen sa til meg så ble de stort sett oppdaget på ul da kroppen ikke registrerer at fosteret er dødt, og dermed fortsetter svangerskapet. Men noen begynte visstnok etter tid å støte ut fosteret selv etterhvert.

Her krysses både fingre for imorgen!

Hos enkelte kan symptomene gradvis forsvinne, eller man kan se ingen endring, altså at symptomene er som de alltid har vært. Så svaret er vel egentlig ja, det må bekreftes ved ul. Tipper det er hovedgrunnen til at mange tar tidlig ul i dag. Er jo ikke noe ok å få beskjed på ul i uke 17 at fosteret sluttet å utviklle seg i uke 10.
Jeg komemr ihvertfall til å ta tidlig ultralyd, for jeg er livredd for ma.
Meeeen, det skal sies at det, på tross av hva som kommer fram på mange mammaforum, er UVANLIG å oppleve en ma.
Krysser fingrene for oss :)

Jeg føler med deg! Vi skal også på tidlig ultralyd pga MA i januar.
Hos oss hadde fosteret abortert i uke 3-4 men dette ble ikke oppdaget før 11+6 da vi tok en tidlig ultrayd, Hadde en minimal blødning, som ble tolket som en festningsblødning av JM og fastlege.
Dette er ikke noe jeg ønsker min verste fiende skal gjennomgå..
Men symptomene er sterkere denne gangen så vi håper på det beste!

Krysser fingrene for deg i morgen :)

Åh, kjenner jeg har litt skrekken for akkurat det der selv. Ønsker deg masse lykke til!!! :)

Jeg hadde MA i 2012,oppdaget i uke 17 :( Men ble gravid noen mnd senere,og her sitter jeg med ei nydelig jente på 2 mnd ,Det går nok bra jenter,lykke til <3

Får virkelig håpe at du får sjå eit bankande hjerte denne gongen og at det går bra heilt til mål! Kryssar fingrane for det!

Da har vi vært på ul! Gynekologen ble først litt bekymret, men så fant han en lite bankende hjerte. Skulle egentlig ha vært i uke 8 nå, men hadde noe lang syklus, og ut i fra ul er jeg bare 5 1/2-6 uker på vei. Så blir ny kontroll om ca 2 uker :) Endelig kan jeg senke skuldrene :)

Så herlig!!!

Så flott!! Gratulerer!

Såååå bra. Då kan du slappe litt meir av ja!

I ettermiddag er det tid for ny ul, krysser fingrene for at alt fortsatt er bra! :)

ååh.. Skummelt ja.. :/ Det er den store skrekken min.. Jeg skal på ul i uke 11+2, og livredd for at det er dødt inni der..

Jeg er også sååå bekymret om dagen :( Sliter en del med tunge tanker og redsel for at jeg ikke er gravid allikevel. Går gravid nøyaktig samtidig som en venninne og hun har kjempemasse symptomer (kvalm osv) jeg har bare ømme bryster og økt utflod!!! Vanskelig dette her!!

Back
Topp