nervøs, veldig høyt HCG nivå

Marie00

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg var hos gynekolog i forrige uke for å fastsette termindato og fikk vite at jeg da var 6+1. Hun fant imidlertid også en dermoid cyste (tvilling) på den ene eggstokken min. Og hun fortalte meg egentlig ikke så mye om den, bare at det er en sånn man fjerner. Den er visst ca 4 cm stor. Noen som har erfaring med slike? Hun sa at hun ville sende en henvisning til sykehuset slik at de også kunne se på den der, men at de nok ikke ville gjøre noe med den under graviditeten. Nå går jeg litt å venter på å få innkalling til sykehuset. I tillegg fikk jeg samme dagen melding fra legen min med svar på blodprøvene jeg hadde tatt dagen før. Disse viste veldig høyt HCG nivå, 59000 som legen mente tilsvarer uke 7 - 10. Noe som var noe litt annet enn det gynekologen sa. Hva er mest til å stole på? Har prøvd å lese litt om HCG nivåer og det virker som 59000 er VELDIG høyt. Men det er kanskje bare sånn at det varierer veldig fra person til person.
 
Last edited:
Fikk du sjekket at det bare er en der inne :D? Høy hcg er vell forbundet med tvillinger?

oj da, tror det bare er en. Men den var jo knøtt liten så jeg vet ikke om man kunne se det så godt. Gynekologen brukte jo mest tid på å se på cysten så hun sa bare kjapt at alt så normalt ut med fosteret. Men hun hadde kanskje sett det allerede da dersom det var to?
 
oj da, tror det bare er en. Men den var jo knøtt liten så jeg vet ikke om man kunne se det så godt. Gynekologen brukte jo mest tid på å se på cysten så hun sa bare kjapt at alt så normalt ut med fosteret. Men hun hadde kanskje sett det allerede da dersom det var to?
Det hadde hun nok sett ja :)
 
Back
Topp