Nervøs, uke 8.

Pissi87

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Junilykke 2022
Jeg er litt over 8 uker på vei. Jeg har så og si vært i elendig form siden slutten av uke 4 og helt frem til i går. (kastet opp litt, kvalm 24/7, masse stikkinger, ømme bryst og veldig svimmel). I går var jeg mindre kvalm og i dag forsvant plutselig kvalmen. Jeg er egentlig gradert sykmeldt pga. dette, men følte meg i såppas bra form at jeg jobbet fullt i dag, var kun litt uggen og sliten etter jobb. Har fortsatt litt stikkinger. Har hørt (vet heller ikke om det er rett) at SA er vanlig i uke 8 :( Noen som har erfaring med at symptomer plutselig forsvinner?:anyone

Uke 8 var jeg helt symptomfri. Ingen kvalme, ømme bryter eller noe. Så kom det tilbake igjen, frem til Uke 15/16

Jeg hadde plutselig 3 veldig fine dager i uke 7 før jeg ble veldig dårlig igjen. Hadde min verste dag i går.på 8+3 hvor jeg brakk meg bare jeg reiste meg opp eller snudde meg raskt. I dag har jeg vært mye bedre igjen. Tror det er normalt, selv om jeg skal innrømme at jeg også blir litt bekymret, siden det var så jevnt sist gang jeg var gravid

Mange som slipper kvalme, så er ikke sånn at du mister bare for at du slutter å være kvalm. Nyt det, det er ingenting som høres bedre ut akkurat nå for meg :P

I følge appen min er det i løpet av uke 8 at morkaken begynner å ta over hormonproduksjonen for moren. Så da skal man jo i teorien ha litt mindre symptomer mtp hormoner:)

Jeg var mer kvalm før, men sliter litt med fordøyelsen. Er 8+1. Ellers har jeg nesten ingen symptomer, bare litt trøtt. Men ikke så mye som før:)

Blir så lettet når jeg leser dette. Jeg tør ikke Google for mye, da blir jeg helt hysterisk. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten dere altså :Heartbigred. Vet jo at dette kan gå begge veier enda..

I følge appen min er det i løpet av uke 8 at morkaken begynner å ta over hormonproduksjonen for moren. Så da skal man jo i teorien ha litt mindre symptomer mtp hormoner:)

Jeg var mer kvalm før, men sliter litt med fordøyelsen. Er 8+1. Ellers har jeg nesten ingen symptomer, bare litt trøtt. Men ikke så mye som før:)

Så kult! Hvilken app er det?
Jeg skal nemlig slutte med progesteron i uke 10 og har vært litt redd for om morkaka har begynt å produsere noe til da eller ikke

Så kult! Hvilken app er det?
Jeg skal nemlig slutte med progesteron i uke 10 og har vært litt redd for om morkaka har begynt å produsere noe til da eller ikke
Ovia Pregnancy:) Men ville forhørt meg med en lege hvis du ikke har fått beskjed om å slutte da. SÅ mye stoler jeg ikke på de derre appene mine:p

Jeg er 8+5 og er nesten ikke kvalm lenger. Før uke 8 var jeg kvalm absolutt hele tida

I følge min jordmor så stiger jo HCG jevnt og trutt i starten og topper seg rundt uke 8, og etter det blir det litt mer stabilt i kroppen fremover. Hun mente at det var veldig vanlig å bli bedre fra uke 8, for det husker jeg at jeg ble forrige runde. Skamdårlig fra uke 4-8/9 :-)

Back
Topp