Nervøs og stresset for UL timen idag

Potetskru

Flørter med forumet
Skal på vekstkontroll senere idag og er utrolig nervøs og stresset. Er uke 37+3.

De siste ukene/mnd har alt stoppet opp/flata ut. Jeg har ikke lagt på meg, symfysemålet har flata ut og estimert vekt på baby (UL) har blitt mer og mer -%. Fra uke 32 til 35 gikk det fra 10%+ til -7%. Og magen har ikke vokst..

I tillegg har jeg hatt ekstremt med kynnere og sammentrekninger og har hatt ekstra kontroller pga dette da de måtte stoppe fødselen i uke 33.

Fikk vite på mandag at livmorhalsen var avflata. Nå er jeg redd de plutselig vil sette meg i gang eller ta han ut med ks, storesøster fyller år denne helga og vi har planlagt selskap og jeg kjenner jeg får panikk av tanken av å være på sykehuset på dagen hennes, eller å faktisk føde på hennes dag. Har bestilt kake også.

Muligens dette høres absurd ut for noen, men for meg er det veldig stressende.. vet ikke hvor jeg vil med denne tråden, godt å bare få ut litt..
 
Skjønner det at du er nervøs, krysser fingrene for at alt er bra med den lille og at du kan fortsette svangerskapet til over helgen :)
Holdt oss oppdatert om du vil
 
Skjønner godt at du er stresset jeg. Tror vi stresser ekstra lett på denne tiden, som om vi tidvis forstår at ting plutselig kan skje. Har du noen som kan ta over kontrollen i selskapet til datteren din, om det skulle skje noe? Det kommer mange bursdager framover, og om du ikke får vært der der og da, så har jo du arrangert dette for henne uansett :Heartred

Men, først av alt, vent og hør hva utfallet i dag blir :)
 
Sender masse gode tanker til deg i dag. Jeg pratet faktisk med en kollega tidligere idag, som fortalte at datteren deres (ett år nå) - hadde sluttet å vokse de siste fem ukene av svangerskapet. Hun var rett og slett bare ferdig bakt, og alt var bra :Heartred Også tenker jeg det selvfølgelig er helt innafor å stresse og synes det er dumt hvis det skulle skje noe fødselsrelatert akkurat denne helgen! Ikke teit i det hele tatt. Krysser fingrene.
 
Tusen takk for svar alle sammen!

Han vokser fint og følger kurven, og det er jo kjempebra. De ville ikke sjekke åpning/livmorhalsen, da det kan trigge. Hadde gått helt fint med fødsel nå, men helst etter helgen. Skal til jordmor på mandagen, kan heller høre med henne.

Blir satt i gang på termindato om han ikke kommer av seg selv før. Det er mitt eget ønske og siden jeg har tidligere ks å underliggende "sykdom". Er 8 dager forskjell på ultralydtermin og min termindato, så blir 1 uke over uansett. (Fysisk umulig at ultralydtermin stemmer)...
 
Selskap unnagjort og nå håper jeg å komme meg gjennom dagen med baby fortsatt inne. Da det er idag hun har bursdag, vil gjerne ha hver sine dager. Fra i morgen av er alt greit.

Har murring og kynnere men ikke så veldig sterke. Krysser fingrene!
 
Var hos jordmor igår og hun kjente etter, 1-2 cm og strippet/tøyde. Ganske ubehagelig og jeg kunne kjenne/høre ett knekk. Hun sa hun kjente at den ga godt etter. Hun fikk blod på hansken og sa det var normalt å blø litt. Nå ett døgn senere kommer det fortsatt blod, eller, nå er det mest blodslim.

Hadde sterke kynnere og menslignende smerter flere timer etterpå, på og av idag.

Symfysemålet har gjort ett stort hopp, fra under det markerte området til over, på 3-4 uker..

Er det normalt at det kommer blod så lenge etter?
Og kan babyen ha vokst mye siden forrige uke eller er det noe annen grunn til "hoppet"?
 
Hvordan går det med deg? Håper du har fått svar på det du lurer på?
 
Back
Topp