nervøs for HCG resultat

Tove81

Elsker forumet
Jeg tok en blodprøve på mandag og en på torsdag og skal ta en ny i morgen. Det blir den siste jeg skal ta. Når jeg var inne på torsdag så presterer hun lab dama og si at HCG var på 0-5! Jeg viste ikke noe om sånn måling da, men jeg fikk vite av en venninne at det betydde "ikke gravid" Jeg ble selvsagt superstressa og hadde mareritt hele natta. Men tok selv en ny test på morgenen og den var positiv![;)] Så da stemte det ikke med det hun sa for ellers hadde jo den testen vært negativ. Så jeg er så nervøs på hva jeg får vite i morgen! håper at det ikke er for sen stigning eller synkende og at noe er galt.. Men om det hadde vært noe galt hadde ikke jeg merket det nå i form for blødning eller smerte? Noen av dere jenter som vet? Blir bare så nærvøs av dette!

Ville bare ønske deg lykke til i morgen, krysser fingrene for at alt er ok!

ORIGINAL: toffen

Ville bare ønske deg lykke til i morgen, krysser fingrene for at alt er ok!

Tusen takk:-) jeg håper at det alt er bra jeg og, men hun lab dama har jo uansett sagt feil eller så har jeg misforstått for ellers så hadde aldri den testen jeg tok i går vært positiv og den ble positiv etter bare en 40 sek i stedet for 3 min. må jo bety at det er mye HCG i blodet forde eller? 

Masse lykke til! [:D] Håper alt går bare bra!!

Jeg skal selv ta hcg-test i morgen. Regner med den vil slå ut på at jeg ikke er gravid, men er kjempenervøs alikevel!

Jeg tror hun lab dama må ha sagt feil til deg...
Jeg vet jo at de sier at en ikke kan lese av resultat på stigning av å ta graviditetstester... men synes jo det lover godt at resultatet kommer opp kjappere nå på senere tester. Jeg testa flere ganger med noen dagers mellomrom da jeg først fikk positiv test. Der ble streken sterkere for hver dag og kom kjappere. Så jeg tror man kan se det til en viss grad selv om ikke testene viser akkurat hvor mye man har av det i kroppen. Man bør ta blodprøve for å få eksakte tall så man vet helt sikkert.

Håper du ble litt mer rolig nå... ikke godt å få sånn ekkel beskjed... *trøsteklem*
Masse lykke til med blodprøve og resultat av den da!

ORIGINAL: cactus_jenten

Jeg skal selv ta hcg-test i morgen. Regner med den vil slå ut på at jeg ikke er gravid, men er kjempenervøs alikevel!

slå ut på at du ikke er gravid? jeg skjønner ikke..

ORIGINAL: Surita

Jeg tror hun lab dama må ha sagt feil til deg...
Jeg vet jo at de sier at en ikke kan lese av resultat på stigning av å ta graviditetstester... men synes jo det lover godt at resultatet kommer opp kjappere nå på senere tester. Jeg testa flere ganger med noen dagers mellomrom da jeg først fikk positiv test. Der ble streken sterkere for hver dag og kom kjappere. Så jeg tror man kan se det til en viss grad selv om ikke testene viser akkurat hvor mye man har av det i kroppen. Man bør ta blodprøve for å få eksakte tall så man vet helt sikkert.

Håper du ble litt mer rolig nå... ikke godt å få sånn ekkel beskjed... *trøsteklem*
Masse lykke til med blodprøve og resultat av den da!

Ja hun må jo ha sagt feil, for jeg har skjekka på nettet at en gravid test slår ut positiv på 25-50 HCG. og jeg fikk bekrefta dette svangerskapet første gang den 11 juli av en gynokolog som tok en test. så da er det vel klinisk umulig at en HCG prøve viser 0-5 på mandag og så var testen klart positiv i går. Da MÅ det vel være hun på laben som roter.. syns det da er ganske frustrerende at de da i så fall vet så lite om prøver der inne! og gjør at personer som da blir rammet blir unødvendig stresset og bekymert.. eller er det jeg som er på villspor nå?

ORIGINAL: Tove81

Ja, altså at hcg-nivået synker i stedenfor å stige som det ville gjort om en var gravid. [;)] (jeg har begynt å blø, og skal bare bekrefte/avkrefte om det har vært en spontanabort.)

Ja, altså at hcg-nivået synker i stedenfor å stige som det ville gjort om en var gravid. [;)] (jeg har begynt å blø, og skal bare bekrefte/avkrefte om det har vært en spontanabort.)

åja jeg skjønner, er du langt på vei da?  jeg har heldigvis ingen blødning men bare en uvitende lab dame som gjør meg ubegrunnet bekymra.. eller det gjenstår jo og se i morgen når jeg får svar på test nr 2.. du får ha lykke til på hcg i morgen du og da! [;)]Håper ikke blødningen din er spontanabort da, vet jo at man kan blø og det kan gå bra, så krysser fingene for at det går bra i morgen for deg.

åja jeg skjønner, er du langt på vei da?  jeg har heldigvis ingen blødning men bare en uvitende lab dame som gjør meg ubegrunnet bekymra.. eller det gjenstår jo og se i morgen når jeg får svar på test nr 2.. du får ha lykke til på hcg i morgen du og da! [;)]Håper ikke blødningen din er spontanabort da, vet jo at man kan blø og det kan gå bra, så krysser fingene for at det går bra i morgen for deg.

Var 6 uker på fredag da jeg begynte og blø.
Har tatt test i dag, men får ikke resultat på noen dager enda.

hvordan gikk det med deg?

Var 6 uker på fredag da jeg begynte og blø.
Har tatt test i dag, men får ikke resultat på noen dager enda.

hvordan gikk det med deg?

Det gikk bra, hadde vist hcg måling på 97 000! men vet ikke hvordan de to andre prøvene ser ut. får vite svaret i morgen*spent* Men jeg trur jeg må være lenger på vei med en såpass høy måling.. jeg var jo bare 5 uker når jeg hadde den målingen. Håper at det går bra for deg og da. Uff ekkelt å sitte å vente på den måten.

Når du har fått så høyt tall på første måling så behøver det ikke å bety at du har mistet dersom du får lavere tall på neste... for når du har nådd så høyt oppe som nå så begynner jo nivået å synke naturlig i kroppen. Så da er sikreste måte å finne ut noe på å ta en UL... det bør du få da altså! Særlig hvis det er tvil om hvor langt du er på vei. Kan godt hende du er lenger på vei og det er veldig greit å vite. [;)]

ORIGINAL: Surita

Når du har fått så høyt tall på første måling så behøver det ikke å bety at du har mistet dersom du får lavere tall på neste... for når du har nådd så høyt oppe som nå så begynner jo nivået å synke naturlig i kroppen. Så da er sikreste måte å finne ut noe på å ta en UL... det bør du få da altså! Særlig hvis det er tvil om hvor langt du er på vei. Kan godt hende du er lenger på vei og det er veldig greit å vite. [;)]

Å så flott at du gjør meg oppmerksom på det sik at jeg ikke får totalt hetta hvis det er lite økning på resultatet i morra, jeg får jo så lett hetta over dette og har bekymra meg nok i det siste synes jeg.. skal snakke med fastlegen når han kommer tilbake fra ferie om 2 uker at jeg kan få en henvisning til en uv. For jeg tenker mye på hvor langt jeg kan være på vei og når jeg endelig kan slappe av og tenke at nå er den verste faren over..

Back
Topp