Nervøs ang kraftige spark

Soffi23

Elsker forumet
Er det bare positivt når baby plutselig tar helt av og sparker mye hardere enn vanlig? Er bare 21+3, og i går sparket han så hardt når jeg holdt på å sovne at jeg ble nervøs.
Leste på VG om en dame som hadde født for tidlig i uke 21, de hadde spøkt med at babyen hadde lyst ut fordi den sparket så hardt, og plutselig var fødsel i gang. Vet jo at det mest sannsynlig ikke er noe gale, men etter å ha lest den artikkelen ble jeg kjempenervøs! Han er mye i aktivitet hver dag, men i går ble det veldig voldsomt[emoji28]

Er det bare positivt når baby plutselig tar helt av og sparker mye hardere enn vanlig? Er bare 21+3, og i går sparket han så hardt når jeg holdt på å sovne at jeg ble nervøs.
Leste på VG om en dame som hadde født for tidlig i uke 21, de hadde spøkt med at babyen hadde lyst ut fordi den sparket så hardt, og plutselig var fødsel i gang. Vet jo at det mest sannsynlig ikke er noe gale, men etter å ha lest den artikkelen ble jeg kjempenervøs! Han er mye i aktivitet hver dag, men i går ble det veldig voldsomt[emoji28]

INGEN FARE :D

De kraftigere sparkene og bevegelsene begynte rundt uke 20 her også. Nå er jeg 28 uker på vei og de sparkene og ikke minst bevegelsene ble bare sterkere som ukene gikk.

Nå sies det at guttebabyer er hardere og mer aktive i magen enn jentebabyer, men
her har jenten i magen fått ganske faste perioder på døgnet da hun bestemmer seg for å komme med skikkelig harde spark og bare bevegelsene når hun snur seg fra en side til en annen kan bli både hardt og fort i blant, for det meste når jeg selv ligger på siden siden hun får litt mindre plass i magen da.

Det er kommet til det punktet at det er umulig å sove når hun holder på sånn, det er bare å vente på at hun slutter eller gå rundt i stua for å "vugge" henne i søvn:joyful:

Det er bare babyen som tester styrke (må jo finne på noe der inne hihi ) og øver musklene sine. Det er verken farlig eller kan sette i gang fødsel. Aktive babyer er glade babyer sa jordmor til meg så det kan du tenke på om du blir bekymret:)

Last edited:
Det er bra med aktive sterke babyer. Jeg var også litt bekymret ang mye og kraftige spark. Jordmor sa at det var sunnhetstegn og ingen grunn til å være bekymret.

Takk for beroligende ord dere! Jeg vet jo det egentlig, men den ene artikkelen gjorde meg kjempenervøs[emoji30] Han skal få lov å fortsette å sparke hardt helt til den dagen han skal ut[emoji7]

Takk for beroligende ord dere! Jeg vet jo det egentlig, men den ene artikkelen gjorde meg kjempenervøs[emoji30] Han skal få lov å fortsette å sparke hardt helt til den dagen han skal ut[emoji7]

Kos deg med å kjenne så mye liv i magen og gled deg til han blir født:D

Gratulerer så masse med både graviditeten og gutt i magen:Heartblue

Sjekk kjennliv.no

Snuppa sparket så hardt og var så aktiv at hun klarte å komme borti en nerve eller noe som gjorde at jeg var delvis lammet inventaret fot. Det forsvant ikke før etter fødsel....

Er noe med det å være gravid å bekymre deg, en del av pakka❤️ Kos deg med magen og blir du urolig anbefaler jeg deg å ta kontakt med JM eller lege❤️

Back
Topp