Neonnate

LykkeligGift

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Det er sånn at denne er trygg å legge ved siden av babyen? Tenker på stråling.

Klippet fra Statens strålevern:

Kan babygråtvarsler være skadelig?Babygråtvarslere (baby call) sender med samme type signal som mobiltelefon. Uansett hvilken modell som velges er det ikke forbundet med helsefare å bruke babygråtvarslere, men en kan gjerne holde en viss avstand mellom barnet og senderen for å redusere eksponeringen. En del modeller har en lydaktivator som gjør at de sender signaler til foreldreenheten når barnet lager lyd, noe som vil si de ikke sender noen signaler når barnet er stille. Modeller med bildeoverføring sender kontinuerlig.

Vi har vår liggende på min hodepute ved siden av senga hans, kanskje 0.5 meter fra han :) Føles ihvertfall som en trygg avstand [emoji14]

Det har jeg ikke tenkt på engang, men det er jeg ikke bekymret for. Følte det var mye "hype" rundt dette med stråling for noen år siden, men så har man vel funnet ut at mye ikke var så galt som man trodde? Og hvis den bare sender ut stråling når det er lyd, så er det vel ikke så galt. Uansett er jo dette med stråling noe vi "vet om" nå, så vil tro det var noe vi hadde hørt om dersom det var skadelig å bruke babycall. :)

Det er så små mengder stråling at det ikke er farlig. Les på sidene til strålevernet. Det er ikke forbundet noen skader hverken med babycall eller mobiltelefon. Varme fra apparatet i seg selv, derimot, kan oppstå.

Vi skrur heller opp sensitiviteten og legger den lengre vekk [emoji846] I vognen til storebror har vi den oppa kalesjen og i lillesøster sin i fotenden [emoji2]

Back
Topp