Neocate/Nutramigen AA *dyttehjelp ønskes*

Sinikka

Gift med forumet
Noen her som gir barna sine det?
Isåfall har jeg noen spørsmål.

Prøvde dere Nutramigen/Prosobee først?
Hvordan merket dere på barna at de måtte ha Neocate/Nutramigen AA? Ble de rett og slett ikke bedre eller ble de gradvis dårlig igjen?

Håper noen her kan svare? [:)]

dyttttt [:)]

har brukt både nutramigen og prosobee.
prosobee e mæst "førr å holde liv i ongen" soyamælk e ikke nåt å vokse sæ stor og sterk på.
nutramigen syntes æ va bæst,men litt vrien å tilvenne pga smaken. men,blanda den med mm de første gangan,hadde gradvis mere nutramigen i..

ser at æ ikke forsto spørsmålet helt???
blei strax merkbart bedre etter å ha kutta mme med kumelk i hvertfall

opp

Vi ga gutten vår Nutramigen fra han var 3 uker og noen mnd framover.. Han skrek konstant!!, sov omtrent ikke og var ett mareritt å mate. Han slet veldig med magen.. Med en gang vi begynte med Nutramigen ble han en helt ny gutt [:)].. Var hos barnespesialist med han, tok ingen tester, men på bakgrunn av spm og de vi fortalte konkluderte hun med at det var melkeallergi(når de er så små kan de reagere på melk kun for en kort periode og) 

Takk for svar alle, men jeg lurer på om noen gir Nutramigen AA eller Neocate, altså det man gir når Nutramigen ikke funker!

Har ei som har gått på Nutramigen i en måned, ble bra med en gang vi bytta, og ble bare bedre og bedre fram til forrige uke, nå virker det som hun reagerer litt i igjen og blir gradvis litt verre for hver dag. Vet ikke om det er vanlig at man gradvis blir dårlig igjen. Kan jo være noe annet!

dytt [:)]

Har ikke svar på spm ditt, men dytter for deg !

BTW !

Nydelig jente !

Bruker kun også Nutramigen, visste ikke at det var noe annet.. Hvordan reagerer hun?

ORIGINAL: Solvit

ORIGINAL: Persillen

Takk for svar alle, men jeg lurer på om noen gir Nutramigen AA eller Neocate, altså det man gir når Nutramigen ikke funker!

Har ei som har gått på Nutramigen i en måned, ble bra med en gang vi bytta, og ble bare bedre og bedre fram til forrige uke, nå virker det som hun reagerer litt i igjen og blir gradvis litt verre for hver dag. Vet ikke om det er vanlig at man gradvis blir dårlig igjen. Kan jo være noe annet!

Ammer du noe? Du skriver at hun blir gradevis dårligere hver dag, hvordan dårligere? Jeg har kun gitt Nutramigen.

Nei, hun får bare flaske. Hun kaver mer og mer ved flasken og gråter mer enn før, gjerne under matingen. Men foreløpig er dette verst på ettermiddagen og kvelden. Og istedet for å bli kvitt det lille hun hadde av eksem kryper det nå nedover overarmene hennes. Så nå er det smøring for alle penga igjen.

Ammer du noe? Du skriver at hun blir gradevis dårligere hver dag, hvordan dårligere? Jeg har kun gitt Nutramigen.

Nei, hun får bare flaske. Hun kaver mer og mer ved flasken og gråter mer enn før, gjerne under matingen. Men foreløpig er dette verst på ettermiddagen og kvelden. Og istedet for å bli kvitt det lille hun hadde av eksem kryper det nå nedover overarmene hennes. Så nå er det smøring for alle penga igjen.

Huff, stakkars liten! Regner med du får god oppfølging av legen ellers ville jeg dratt til legen/sykehuset så du får ordentlig oppfølging. Ikke noe særlig å være plaget når hun er så liten. Regner med du har fått Nutarmigen på blå resept?

Har fått Nutramigen på blåresept ja. [:)] Spurte legen og han sa det hørtes litt rart ut at hun bare var plaget på kvelden og at det kanskje var noe annet, men jeg skulle følge med hvis det ble oftere så kunne vi prøve Neocate.
Synes bare det er så rart at hun skal være helt fin på Nutramigen for så å bli gradvis dårlig igjen. [>:]

Jeg synes det høres ut som noe annet.. Du skriver eksem. JEg trodde ikke man kunne få eksem av melk.. mer utslett. Men på den andre siden kan det være fult mulig ettersom annen mat kan gi eksem... Men da tror jeg at dere burde prøve MME helt uten melkeprotein hvis hun er så allergisk...

MEN, når det er sagt.. Vilde fikk en liten periode hvor det virka som nutramigenen heller ikke funka, men det gikk fort over.
Men kan det være andre ting som gir kryssreaksjoner? Bruker du parfyme? Tøymykner med parfyme? Luktelys i huset? Hvilket vaskemiddel bruker du til husvask etc.. Jeg har sett at barn som er hypoallergikere ofte kan reagere på mange sånne ting man egentlig ikke tenker noe over og når du sier eksem, tenker jeg med en gang på hva som er i klærne.
Så skriver du at hun er verre på kvelden.. det er typisk kolikk og jeg hadde vurdert manuellterapaut for å se etter mulige låsninger etc.
Snakk med legen om kolikkbehandling, evt bytte MME og få prikktestet henne...

Jeg håper det bedrer seg...

ORIGINAL: mammaslillejente

Jeg synes det høres ut som noe annet.. Du skriver eksem. JEg trodde ikke man kunne få eksem av melk.. mer utslett. Men på den andre siden kan det være fult mulig ettersom annen mat kan gi eksem... Men da tror jeg at dere burde prøve MME helt uten melkeprotein hvis hun er så allergisk...

MEN, når det er sagt.. Vilde fikk en liten periode hvor det virka som nutramigenen heller ikke funka, men det gikk fort over.
Men kan det være andre ting som gir kryssreaksjoner? Bruker du parfyme? Tøymykner med parfyme? Luktelys i huset? Hvilket vaskemiddel bruker du til husvask etc.. Jeg har sett at barn som er hypoallergikere ofte kan reagere på mange sånne ting man egentlig ikke tenker noe over og når du sier eksem, tenker jeg med en gang på hva som er i klærne.
Så skriver du at hun er verre på kvelden.. det er typisk kolikk og jeg hadde vurdert manuellterapaut for å se etter mulige låsninger etc.
Snakk med legen om kolikkbehandling, evt bytte MME og få prikktestet henne...

Jeg håper det bedrer seg...

Hun er 8 uker så det er nok ikke kolikk. Hun har heller ingen symptomer på låsninger, vi var igjennom en runde med symptomjakt da hun først var dårlig pga melkeallergien.
Det kan hende hun reagerer på vaskemiddel i tøyet, vi bruker Blenda Sensitive, men ikke tøymykner på klærne hennes. Våre derimot er det brukt tøymykner på og det kan jo hende hun reagerer på det.
Det jeg synes er snodig er at hun slåss sånn med flasken, opptil flere ganger i døgnet nå. Det var sånn hun holdt på før hun begynte på Nutramigen.

Jaja, får bare ringe legen og få han til å ta en rask titt på henne. [:)]

Hun skal prikktestes i januar, legen mente det ikke ville slå ut bra nok før hun var hvertfall over 3 måneder, og så ble det januar vi ble enig om da. Da er hun 5 måneder. [:)]

Hun er 8 uker så det er nok ikke kolikk. Hun har heller ingen symptomer på låsninger, vi var igjennom en runde med symptomjakt da hun først var dårlig pga melkeallergien.
Det kan hende hun reagerer på vaskemiddel i tøyet, vi bruker Blenda Sensitive, men ikke tøymykner på klærne hennes. Våre derimot er det brukt tøymykner på og det kan jo hende hun reagerer på det.
Det jeg synes er snodig er at hun slåss sånn med flasken, opptil flere ganger i døgnet nå. Det var sånn hun holdt på før hun begynte på Nutramigen.

Jaja, får bare ringe legen og få han til å ta en rask titt på henne. [:)]

Hun skal prikktestes i januar, legen mente det ikke ville slå ut bra nok før hun var hvertfall over 3 måneder, og så ble det januar vi ble enig om da. Da er hun 5 måneder. [:)]

Huff ikke enkelt når de er plaget!
De som er plaget med melkeallergi eller andre allergier og astma er som regel også plaget med eksem av ulike typer. Nå som høsten/vinteren kommer ville jeg ikke brukt ull rett på kroppen. Ligger hun på ull? Jeg veit med meg selv at jeg får eksem hvis jeg gjør det, også barna mine. Har dere noen dyr? Katt?
Prøv å gå over til Neutral vaskemiddel.
Hvordan slåss hun med flaska? At hun ikke vil ha? Kan hullet være for lite eller for stort?
Hun får jo ikke noe annen mat en morsmelkerstatning antar jeg siden hun er så liten. Så ikke noe mat hun kan reagere på!
Smører du henne med noe? Har du prøvd Aleo Vera gel?

Fantastisk at jeg tilfeldigvis ramler innom hver gang denne tråden blir svart på... [8D] Ennå jeg har vært ute HELE dagen i dag.

Har ennå ikke brukt ullklær rett på kroppen, men hun ligger på lammeskinnsfelle. Kanskje verdt å prøve noen dager uten.
Vi har katt ja, er det noen annen måte å merke om hun reagerer på han?
Hun får bare MME og vi har prøvd med større tutter, men det blir for stort igjen, det bare renner ut i munnvikene hennes. Hun har ikke vært SÅ ille i dag da, kanskje hun bare har en vokseurolig periode. [:)]

Smører med Decubal, legen anbefalte den. [:)] Men når jeg smører den på mine tørre knoker i går så brant/svidde det litt... Er sånt normalt og kan det hende det også plager henne litt? Kan INGENTING om eksem, utslett og kremer og sånn. For alt jeg vet kan det være utslett og ikke eksem for å være helt ærlig så vet jeg ikke forskjellen. [8|]

Her får snuppa Neocate[;)]
Hun tåler hverken kumelkprotein, soyaprotein eller laktose.
Jeg ammet, men merket fort at hun ble dårlig. Bare skrek, og fikk også diare med dertil bleieutslett. Var oppe i 20 bæsjebleier om dagen...
Kuttet først ut melkeprod selv, men hjalp lite. Sluttet å amme, og sikk ProSobee. Da spydde hun... Fikk Nutramigen, og ble litt bedre, men aldri helt bra. Merket ordentlig bedring og nedgang i antall bleier først når hun fikk Neocate[;)]
Nå er hun en aktiv og glad jente på 16 mnder som fortsatt kun drikker Neocate Active[:D]
Men fra hun var ca ett år, merket vi at hun stadig ble mer slimete i halsen og surklete. Viste seg etterhvert at hun reagerte på hunden vår[:(] Fikk da høre av legen at det var veldig vanlig å reagere på hund og katt når man var melkeallergiker. Og hvis vi ikke kvittet oss med hunden, kunne hun etterhvert utvikle husstøvallergi... Så nå har vi omplassert hunden, og vesla har det myye bedre[;)]
Håper bare at hun vokser dette av seg. Skal begynne å provosere litt ved 2års alder. Altså begynne å gi henne litt mat med LITT melk i, og se om hun reagerer.

Men må bare spørre... Hvorfor tror du ikke det kan være kolikk? Var det de trodde her først. Da var snuppa ca 6 uker.

Håper uansett dere finner ut av det! Er ikke noe særlig når barna ikke har det helt bra.
Send gjerne pm om du lurer på mer[;)]

ORIGINAL: Tvilling82

Her får snuppa Neocate[;)]
Hun tåler hverken kumelkprotein, soyaprotein eller laktose.
Jeg ammet, men merket fort at hun ble dårlig. Bare skrek, og fikk også diare med dertil bleieutslett. Var oppe i 20 bæsjebleier om dagen...
Kuttet først ut melkeprod selv, men hjalp lite. Sluttet å amme, og sikk ProSobee. Da spydde hun... Fikk Nutramigen, og ble litt bedre, men aldri helt bra. Merket ordentlig bedring og nedgang i antall bleier først når hun fikk Neocate[;)]
Nå er hun en aktiv og glad jente på 16 mnder som fortsatt kun drikker Neocate Active[:D]
Men fra hun var ca ett år, merket vi at hun stadig ble mer slimete i halsen og surklete. Viste seg etterhvert at hun reagerte på hunden vår[:(] Fikk da høre av legen at det var veldig vanlig å reagere på hund og katt når man var melkeallergiker. Og hvis vi ikke kvittet oss med hunden, kunne hun etterhvert utvikle husstøvallergi... Så nå har vi omplassert hunden, og vesla har det myye bedre[;)]
Håper bare at hun vokser dette av seg. Skal begynne å provosere litt ved 2års alder. Altså begynne å gi henne litt mat med LITT melk i, og se om hun reagerer.

Men må bare spørre... Hvorfor tror du ikke det kan være kolikk? Var det de trodde her først. Da var snuppa ca 6 uker.

Håper uansett dere finner ut av det! Er ikke noe særlig når barna ikke har det helt bra.
Send gjerne pm om du lurer på mer[;)]

Grunnen til at jeg ikke tror det er kolikk er at hun er 2 måneder gammel, altså over 8 uker. Hun hadde jo "kolikk" før hun fikk Nutramigen, men alle kolikksymptomene forsvant da hun fikk Nutramigen. Da var hun litt under 4 uker gammel. Tror ikke kolikk holder opp i nesten en måned. [;)]

Men skal ta meg en telefon til allergilegen hennes hvis hun ikke har blitt bedre før etter helga. Som sagt tidligere virker det jo ikke som om det helt er allergien som blusser opp, for hun tar flasken fint noen ganger uten gråt eller leven mens og etterpå. [:)]

Her er en nettside det står om kjæledyr allergi:
http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/allergikjaeledyr.php

Hun kan få forverret utslett/eksem av katten ja. Har selv en sønn som ikke tåler katt, så vår katt bor ute. Vi har laget et lite hus til den med "seng" i, så den koser seg der. Jeg selv er forsiktig med å klappe den, fordi jeg ikke vil overføre allergenene videre til Hans Arvid (det som allergikere reagerer på).

Hvis hun reagerer på melk er sannsynligheten stor for at hun også reagere på katt dessverre. De kan reagere i øynene, nese, eksem/utslett, astma ol. Hvordan er pusten hennes? Vanlig eller surklete?

Decubal syns jeg kan bli litt for feit, men hvis hun har eksem så syns jeg det er rart hun ikke fikk en salve av legen[8|] Prøv Aleo Vera på eksemet/utslettet. Utolig hva den planta kan gjøre[;)] Når du bader henne bruk alltid babyolje i vannet. Det hjelper huden hennes[;)]

Her har du en artikkel fra apoteket om tørr hud og mild eksem:
http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/hud-og-haar/torr-hud

Selv syns jeg A-Derma kremen er best[:D]

Det har tidvis surklet i halsen hennes, men det gjør ikke det akkurat nå. Vi skal uansett "låne" bort pus noen dager for å se. *snufs*

Var decubal han anbefalte ja, men det var jo når det var skikkelig ille og tørt. Ellers fikk vi oppskrifter på eksembad i tilfelle det klødde, men også på apoteket snakket de om å unngå kortison. Men kan prøve Aloe Vera! [:)] Vi har jo det i hus, både lotion med Aloe Vera og ren Aloe Vera. Regner med det er sistnevnte som er best?

Bruker alltid babyolje, siden hun alltid har hatt så tørr hud på skuldrene og i ansiktet! [:)]

Her er en nettside det står om kjæledyr allergi:
http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/allergikjaeledyr.php

Hun kan få forverret utslett/eksem av katten ja. Har selv en sønn som ikke tåler katt, så vår katt bor ute. Vi har laget et lite hus til den med "seng" i, så den koser seg der. Jeg selv er forsiktig med å klappe den, fordi jeg ikke vil overføre allergenene videre til Hans Arvid (det som allergikere reagerer på).

Hvis hun reagerer på melk er sannsynligheten stor for at hun også reagere på katt dessverre. De kan reagere i øynene, nese, eksem/utslett, astma ol. Hvordan er pusten hennes? Vanlig eller surklete?

Decubal syns jeg kan bli litt for feit, men hvis hun har eksem så syns jeg det er rart hun ikke fikk en salve av legen[8|] Prøv Aleo Vera på eksemet/utslettet. Utolig hva den planta kan gjøre[;)] Når du bader henne bruk alltid babyolje i vannet. Det hjelper huden hennes[;)]

Her har du en artikkel fra apoteket om tørr hud og mild eksem:
http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/hud-og-haar/torr-hud

Selv syns jeg A-Derma kremen er best[:D]

Det har tidvis surklet i halsen hennes, men det gjør ikke det akkurat nå. Vi skal uansett "låne" bort pus noen dager for å se. *snufs*

Var decubal han anbefalte ja, men det var jo når det var skikkelig ille og tørt. Ellers fikk vi oppskrifter på eksembad i tilfelle det klødde, men også på apoteket snakket de om å unngå kortison. Men kan prøve Aloe Vera! [:)] Vi har jo det i hus, både lotion med Aloe Vera og ren Aloe Vera. Regner med det er sistnevnte som er best?

Bruker alltid babyolje, siden hun alltid har hatt så tørr hud på skuldrene og i ansiktet! [:)]

Ja, ren Aloe Vera er best[;)] Tror nok dessverre ikke et par dager uten katten hjelper. Disse allergenene sitter lenge i huset[&:] Her hadde sambo en kompis som var super allergisk mot katter som var forsøkskanin[8D] Vi ba han på besøk for å sjekke om han reagerte på katten som hadde vært inne, men som da ikke var inne lengre. Tror det tok et par mnd før han ikke merket noe mer.

Ok. Men la oss si at jeg vet at hun ikke er plaget av katten, kan vi da ha han, eller bør vi selge han slik at hun ikke skal utvikle allergi? [:(] Synes det er trist, stakkars puselusen min. Men hvis det å ha katt kan skape problemer for Irja vil jeg jo ikke beholde han heller. [&:]

Vet ikke om hun er plaget av katten eller ikke da... Så må jeg nesten selge han for å finne ut om hun blir bedre? Eller kan de avsløre dette på prikktesten vet du?

Back
Topp