Neocate LCP/Nutramigen og spedbarn, erfaring?

Bruker73fa

Andre møte med forumet
Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med å gi babyen sin neocate? Tenker på sånne små under 3mnd. Hvordan reagerte de på den? Hard i magen? Løs? Mye luft?

har kun vært borte i nutramigen for dem trodde guttungen hadde melkeallergi for han gulpa så fælt men den hjalp ikke så veldig så var reflux. husker han ble hard i magen så måtte bruke malt ..

Vi brukte Nutramigen på gutten vår og Neocate på jenta vår. Begge reagerte på at jeg hadde melk i mitt kosthold når jeg ammet, så når ammetiden var over så fikk de dette.
Ingen av dem har fått det før de har vært 5-6 mnd.

Ungene drakk den erstatningen de fikk, ikke noe problem. Begge fulgte kurven sin på kontrollene.

Mener at Nutramigen er billigere enn Neocate. Og at om du ikke tåler Nutramigen så kan man prøve Neocate - men skal ikke være bastant på dette...det er flere år siden de var så små.

Ikke store erfaringsdelingen utenom at ingen av dem reagerte på noen av dem ;)
I dag kan ingen av dem ha normale mengder med laktose, så en inntoleranse for laktose har de (av ulik grad).

Har bare erfaring med disse fra jobben! Og svaret er vell at det ikke er noen fasit på hvordan babyer reagerer på de forskjellige. Noen får hard mage, mens andre litt løsere, mens syns de fleste ikke er noen endring bortsett fra de som blir satt på det pga allergi de får det jo MYE bedre!

Back
Topp