NENNEMORS RUNDSTYKKER

B.

Flørter med forumet
Ser det er en link her med baking og vil bare legge ut Nennemor sine rundstykker, de har vært lagt ut mange ganger før, men de er jo bare helt fantastisk gode, baker de hele tiden[:D][:D][:D][:D][:D] like gode når du tar de opp av fryseren også[:D][:D][:D] bruk stooor bolle for det blir stor deig! Ca 50 rundstykker[;)]

2 kg hvetemel (pleier å bruke 1 kilo med annet mel jeg, enten grovbakst, 4kornbrødblanding eller solsikkebrødblanding) pluss at jeg har i litt havregryn

Solsikkekjerner (en slant)

300 gram margarin

1 L lettmelk

2 pk gjær (bruker tørrgjær jeg)

1 boks cottage cheese

5 ts salt

3 ts sukker

2 egg

Valmuefrø på toppen før steking hvis ønskelig...

Smelt smør, hell oppi melken til 37 grader (heller på håndleddet jeg og når jeg ikke kjenner varme eller kalde fra melken er den akkuratt passe[:D].)

Bland i gjær. Hakk cottage cheesen i en mikser og ha i egg, salt og sukker. Hell dette oppi melkeblandingen. Jobb melet i til slutt. La heve til dobbel str. Jeg hever i ca 40-60

minutter jeg.

Del deigen i rundstykkestørrelser og la de heve en liten stund, pensle med egg/ melk før du steker de på 225 grader i 15 minutter.

Og knips er det bare å smøre på favoritt pålegget og kose seg med varme herlige rundstykker takket være Nennemor[:)][:)][:)]

Klipp og lim [:D][:D]

Da er oppskriften lagret til en gang jeg får ånden over meg [:)][:)]

Denne oppskriften har jeg brukt før!! Og kan med hånden på hjertet si at dette er nyyyydelige rundstykker [:)][:)][:)]

Back
Topp