Neller rundt på kroppen

Maggie1

Flørter med forumet
Jeg fikk plutselig et utbrudd av "neller
" rundt på kroppen...Det kløøør!! Er verst på kveldstid og på natten. Forstyrrer nattesøvnen. Er på dag 4 nå. Har aldri hatt så mye før og over så lang tid. Hva kan være årsaken? Andre som har eller har hatt det samme? Har fått det før hvis jeg har spist snop med mye fargestoffer, men har jo ikke det nå. Spiste appelsin dagen før det brøt ut. Kan sett være derfor? Det må uansett være forsterket pga graviditet...

neller..? hva er det?

akkuat som små nupper eller røde prikker som hovner litt opp, de kommer spredt ikke tett i tett som utslett :)

Har aldri fått sånn selv men har hørt om det som en av plagene man kan få under graviditet. Noen blir veldig plaget av dette og jeg tror ikke der er så mye å gjøre med det.... dessverre!

Jeg hadde ventet noen dager og hvis ikke det gir seg hadde jeg tatt en tur til legen for å sjekke om hva det er.

Jeg har overalt !!! Å jeg klikker snart.. Viste jeg var gravid før test fordi jeg klødde på hele kroppen, noen dager mer enn andre.. Behøver ikke komme nupper heller, men som oftest gjør d det.. Jeg har i tillegg fått ekstra masse atopisk eksem å ikke noe funker..

Er det dette som er svangerskapskløe?

hvis det er svangerskapskløe burde man informere legen.. husker ikke hva som utløser det? men er et tegn på at noe ikke er helt som det skal. altså.. trenger ikke være farlig altså! ikke så tidlig i graviditeten trur jeg.. men kan være tegn på at man mangler noe? husker ikke helt.. også er det jo helt forferdelig plagsomt!!!

eller alergisk reaksjon? man blir jo gjerne mer sensetiv når man er gravid..

Tropisk eksem gir utslag på sitrus frukter, med å gi røde nupper armkrok osv. Hadde det når jeg var liten, men har spist meg sterkere:p reagerer sjeldent på sitrus nå:)

Svangerskapskløe er vell inne i hendene og under beina, og rundt magen(?) da bør man oppsøke lege med mistanke om det..

Høres ut som jeg har det samme som deg hønselovisa. Det har heldigvis roet seg litt, men jeg har også atopisk eksem, og det har nok noe sammeheng med vinter, tørr hud, tåler ikke sitrus, har atopisk eksem osv. Tviler på det er svangerskapskløe...men hvis det vedvarer kan det nok være lurt å sjekke det opp med lege.

Back
Topp