Nekter flaske..

En-to-tre-snartfire

Forelsket i forumet
Hadde så lyst til at lille kunne ta flaske innimellom sånn i tilfelle jeg må bort ell noe. Men han nekter. Har prøvd dr. Browns, avent og tommee tipee flasker, og mm, nan og hipp. Skjønner ikke hva som er problemet, men han tar ikke vanlig smokk heller. Brekk seg nesten når noe anna kjem i munnen hans.
Hadde vært så fint om han tok flaske å, jeg må jo være til stede hele tia, får aldri dratt bort. Ikke på kino engang.
Huff, litt syting, men er det noen som har noen ideer?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Har du prøvd de nyeste Medelaflaskene?
Har de på jobben (apotek) og har fått en del tilbakemeldinger på at mange som ikke tar flaske tar de :) Heter ett eller annet med Calma trooor jeg...lenge siden jeg jobba så har blitt borte i tåka :p
Er visst utformet mer som en pupp og de må jobbe likt for å få mat som når man ammer så er mer "kjent" for de små :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Her bruker vi de medelaflaskene når jeg er ute eller opptatt. Småen tar de veldig fint, men vi har ikke prøvd noen andre typer, så jeg har ikke noe å sammenligne med.

Hadde samme problemet.. Hun tok ikke vanlig smokk og ikke flaske uansett flaskesmokk. Prøvde med mm og hipp. Hun bare brakk seg av alt. Jeg bytta ut hipp'en med småfolk, og da tok hun flaska på første forsøk! Nå er alle flasker og smokker godkjent, men hun nekter fortsatt å spise hipp o_O

De har forresten kjempe fine flasker i Sverige.. De har liksom mindre tut, så de passer bedre inn i små munner :)

min lille tass hadde suttebehov , men han ville ikke ha smokk, bare pupp. løsningen ble sukkervann. 1dl vann og 1sp sukker kokk opp og avkjøl.. ta og dupp smokken på flaska i sukkervannet.jeg hadde litt sukkervann på en skje, da det blir kalt, blir det klissete,klin smokken til flaska inn i det. jeg måtte gjøre det to ganger,så tok han smokken uten 3. gang :) jeg er egentlig ikke så glad i å gi dem sukkervann , men det er jo ikke mye de får i seg på denne måten. du kan gi litt sv på en skje inn i munnen til babyen din først, bare slik at den får den "gode" smaken.
mam har flasketuter som ligner på smokker. de passer på vanlig avent flaske
lykke til videre!

jeg måtte også blande mme og me på flaska for at han skulle ta den. jeg måtte begynne med mme, hadde for lite me.nå får han bare mme og det går bra, jeg bruker nan.det var bare en tilvending som tok noen dager

Tar han ikke flaske, så prøv kopp(les på ammehjelpa hvordan)..tar litt tid men mange som gjør det også hvis de blir sugeforvirra. Olai tar flaske, men han får både mm og mme, og sliter plutselig litt med sugeteknikk ved puppen så vi tenkte å teste kopp :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Storebror tok ikke flaske i det hele tatt før jeg kjøpte mam flasker. Får de på dagligvarebutikker. Tuten er flat :)

♡ Jonathan 14.01.11
♡ Markus 08.06.13

Back
Topp