Nekter å tisse på do hos far.

ehab

Blir kjent med forumet
Min stesønn på tre år nekter å gå på do å tisse hos sin far. Men han tisser i doen hos sin mor og i barnehagen. Trenger råd. Har prøvd å spørre han ofte om han må tisse osv. Men det ender med hyl og skrik hver gang vi prøver få han til å tisse,fra hans side.og vi vil ikke tvinge han eller pushe han. Vi følger han til badet når vi ser han må tisse.

Trenger seriøst råd og tips.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Min stesønn på tre år nekter å gå på do å tisse hos sin far. Men han tisser i doen hos sin mor og i barnehagen. Trenger råd. Har prøvd å spørre han ofte om han må tisse osv. Men det ender med hyl og skrik hver gang vi prøver få han til å tisse,fra hans side.og vi vil ikke tvinge han eller pushe han. Vi følger han til badet når vi ser han må tisse.

Trenger seriøst råd og tips.

Mange barn er følsomme for når og hvor de vil gå på do. En del barn vil vente til de komme i vante omgivelser.
Du vet jo at din sønn har full kontroll på dette. Kanskje er han ikke så ofte hos sin far, og ikke føler seg helt hjemme der. Det er viktig at dere som foreldre forsøker å få tak på hvorfor han ikke vil tisse hos far. Det kan være så enkelt som at han er redd for å tisse utenfor. Kanskje er det for høyt opp til toalettet, slik at han ikke får støtte til beina. En liten skammel kan gjøre underverker. Kanskje er det kaldere på fars toalett enn på deres, eller kanskje han rett og slett er litt mer anspent når han er hos far. Det er da viktig at far trygger ham i situasjonen og opptrer rolig og tålmodig og unngår å bli irritert eller sint dersom han ikke lykkes. Dere voksne må snakke sammen og utveksle erfaringer om hva som fungerer etc. En god dialog og godt samarbeid mellom dere foreldre vil trygge barnet. Lykke til! med samarbeidet til sønnens beste! Hilsen Elin

Det er stesønn min. Så jeg bor med far. Omgivelsene her er trygge og vi opptrer aldri sint ovenfor han når han ikke rekker do eller vil gå. Vi sier rolig at sånt kan skje, gir han en klem og skifter.
Men jeg vet han har full kontroll hos sin mor og stefar. Jeg vet også at mor snakker lite pent om far og meg når han er hjemme.
Når han er her vil han ikke hjem. Vi har han annahver helg.

Ikke rekker do ellerIkke vil gå på do.*

Vi har skammel til han og vi har potte om han heller vil bruke den. Toalettet vårt er lunt og godt. Men han vil rett og slett bare ikke.

Back
Topp