Nekter å ta flaske

iamlisa

Elsker forumet
MAI 2013
Lille har tatt flaske tidligere, men har ikke gitt henne flaske siste ukene da jeg tenkte at dette var bankers denne gangen også slik som med broren, men nei... nå NEKTER hun å ta flaske nå som moren har planlagt hun skal i bursdag neste helg. Ikke skal hun ha smokk heller! Har prøvd avent og MAM flaske både med mm og mme.
Hva gjør jeg for å få henne til å ta flaske igjen?

Prøv flere flasker. Her har vi 2 typer mam flasker, 2 typer avent flasker, medela og dr browns. Vurderte å kjøpe nuk sin også men lar det være. Er nuk flaske med dr browns smokk de har på sykehuset.

Vår eldste tok flaske en gang vi prøvde, sånn fire uker gammel. Så gikk det noen uker og... Niks. Han tok ikke flaske mer.

Tok tutkopp med vann da jeg begynte å jobbe. Mellomste tok aldri flaske. Yngste har vi vel knapt prøvd.

Om de måtte, type MÅTTE, hadde de vel alltids tatt mat etter lang nok tid, men tiden det tok meg å hente mannen på flyplassen, sånn halvannen time eller var det to, var ikke nok til at min mor fikk i eldste flaske i alle fall. Vi har siden bare unngått problemet

Prøv forskjellige tuter ofte tar de Den samme som har smokken den bruker;)

Her tok hun flaske første gang "vi" prøvde. Jeg sier "vi" fordi det var mamma som ga, vi hadde ikke prøvd før og bare gamblet på at det skulle gå ;-) Hadde kjøpt inn Avent og Nuk flasker, hun tok begge, men var nok veldig sulten også :-P

I dag kjørte jeg storebroren i bhg og sa til mannen at nå får du prøve å gi henne flaske... Tenkte kanskje at om jeg ikke var i nærheten så ville det gå, og jaggu me så heiv hun seg over de 100 ml med mme også ammet vi etterpå når jeg kom hjem YEY!!! SKal prøve igjen litt i kveld også og hver kveld her etter - klok av "skade":) Mor vil ha litt frihet av og til :p

Back
Topp