Nekter å ta flaske, råd?

jeani

Elsker forumet
Jeg fullammer, men har en del tilstelninger jeg skal være med på fremover. Skulle prøve å gi snuppa flaske her om dagen, eller rettere sagt faren skulle gi. Men hun nekter å suge. Har prøvd forskjellige merker også.

Hun er 9 uker nå, og har fått flaske med pumpet mm før, og det gikk greit. Det er ca 1 uke siden hun fikk flaske sist, uten problem. Men nå derimot...Har prøvd når hun er fornøyd og passe mett, har prøvd når hun er sulten, prøvd om kvelden og dagen- men no way!

Så hvilke råd har dere? I verste fall får hun få melk med skje når jeg er borte (skal være vekke om kvelden), eller sprøyte. Noen som har erfaring med det? :)
 
Har du forsøkt calma flaske? Her gir vi mm 1 gang for dagen via Calma flaske, noe som kommer av at jeg sleit med betennelse på begge brystvortene en god periode. Ungen beholder derfor dierefleksen, men blir litt mindre rolig pga mangel på kos. Hadde vi gitt henne i ordinær flaske hadde hun slukt det altfor fort.

 


Zaphirre skrev:
Har du forsøkt calma flaske? Her gir vi mm 1 gang for dagen via Calma flaske, noe som kommer av at jeg sleit med betennelse på begge brystvortene en god periode. Ungen beholder derfor dierefleksen, men blir litt mindre rolig pga mangel på kos. Hadde vi gitt henne i ordinær flaske hadde hun slukt det altfor fort.



Er det de medela flakene? Har også en liten  tass som nekter å ta flaske. Prøvd avent og dr.brown, vil ikke ha noen av de.. UTROLIG slitsomt!
 
Ja, er medela flaskene. Fungerte med en gang hos oss, og hun veksler uten å blunke. Foretrekker faktisk puppen. Så jeg slipper å være redd for det og. Før det matet vi med kopp, da ble det bare søl og luft. Greit at hun slipper de vonde rapene.
 
Disse flaskene har jeg aldri hørt om, da får vi prøve dem. Tusen takk for råd :)
 
Jeg hadde prøvd sånn hellekopp som de har på føden. Eventuelt gitt med liten skje om flaske ikke går. Og vær du trygg! Er de sultne nok så spiser de :) Begge de to eldste her nektet flaske til de var 6-7 mnd. Men jeg gikk på tilstelninger allikevel. Pappaen fikk i de mat til slutt hver gang. Enten skje, kopp eller flaske. Alt etter som..
 


Ho Mor skrev:
Jeg hadde prøvd sånn hellekopp som de har på føden. Eventuelt gitt med liten skje om flaske ikke går. Og vær du trygg! Er de sultne nok så spiser de :) Begge de to eldste her nektet flaske til de var 6-7 mnd. Men jeg gikk på tilstelninger allikevel. Pappaen fikk i de mat til slutt hver gang. Enten skje, kopp eller flaske. Alt etter som..


Hvor selges slike hellekopper? Aldri hørt om. Første våres ble matet med kopp på sykehuset fordi han var prematur, men det var bare et lite plastikkbeger. Men jeg er desperat nå, så skal prøve alt. Og vi øver hver dag.
Lagte sukkervann i går, for å prøve om hun ville ta det fra flaske. Men ikke tale om...
Godt å høre at du bare gikk og overlot ansvaret til mannen, men jeg vet med meg selv at jeg slapper mer av om jeg vet at ting er på stell hjemme ;)
 


jeani skrev:


Ho Mor skrev:
Jeg hadde prøvd sånn hellekopp som de har på føden. Eventuelt gitt med liten skje om flaske ikke går. Og vær du trygg! Er de sultne nok så spiser de :) Begge de to eldste her nektet flaske til de var 6-7 mnd. Men jeg gikk på tilstelninger allikevel. Pappaen fikk i de mat til slutt hver gang. Enten skje, kopp eller flaske. Alt etter som..


Hvor selges slike hellekopper? Aldri hørt om. Første våres ble matet med kopp på sykehuset fordi han var prematur, men det var bare et lite plastikkbeger. Men jeg er desperat nå, så skal prøve alt. Og vi øver hver dag.
Lagte sukkervann i går, for å prøve om hun ville ta det fra flaske. Men ikke tale om...
Godt å høre at du bare gikk og overlot ansvaret til mannen, men jeg vet med meg selv at jeg slapper mer av om jeg vet at ting er på stell hjemme ;)



Jeg fikk med en kopp fra sykehuset da førstemann ble født da han hadde gulsot og var nødt til å ha masse væske. Ammingen tok jo sin tid å få igang. Koppen er et lite plastbeger som buer litt utover på ene siden slik at mini kan "lappe" det i seg. Kanskje apoteket har? Skjønner at du slapper mer av om du vet at mini får i seg mat. Er jo ikke gøy å være ute om man vet at mini skriker hjemme og far svetter.. Håper dere får det til. Går jo uansett an å bruke skje eller små 5 ml sprøyter.
 


Ho Mor skrev:


jeani skrev:


Ho Mor skrev:
Jeg hadde prøvd sånn hellekopp som de har på føden. Eventuelt gitt med liten skje om flaske ikke går. Og vær du trygg! Er de sultne nok så spiser de :) Begge de to eldste her nektet flaske til de var 6-7 mnd. Men jeg gikk på tilstelninger allikevel. Pappaen fikk i de mat til slutt hver gang. Enten skje, kopp eller flaske. Alt etter som..


Hvor selges slike hellekopper? Aldri hørt om. Første våres ble matet med kopp på sykehuset fordi han var prematur, men det var bare et lite plastikkbeger. Men jeg er desperat nå, så skal prøve alt. Og vi øver hver dag.
Lagte sukkervann i går, for å prøve om hun ville ta det fra flaske. Men ikke tale om...
Godt å høre at du bare gikk og overlot ansvaret til mannen, men jeg vet med meg selv at jeg slapper mer av om jeg vet at ting er på stell hjemme ;)



Jeg fikk med en kopp fra sykehuset da førstemann ble født da han hadde gulsot og var nødt til å ha masse væske. Ammingen tok jo sin tid å få igang. Koppen er et lite plastbeger som buer litt utover på ene siden slik at mini kan "lappe" det i seg. Kanskje apoteket har? Skjønner at du slapper mer av om du vet at mini får i seg mat. Er jo ikke gøy å være ute om man vet at mini skriker hjemme og far svetter.. Håper dere får det til. Går jo uansett an å bruke skje eller små 5 ml sprøyter.


ok, men da snakker vi nok om samme beger. For min hadde også gulsot og var derfor sløvet og drakk dårlig. Skje og sprøyte må vi øve på ;)
 
Har samme problemet her, og fikk tips om tommee tippee flasker så de er på vei i posten:) håper ho tar de for ellers blir det ikke bryllup på oss i juli. :)
 


Henriettemamma09+12 skrev:
Har samme problemet her, og fikk tips om tommee tippee flasker så de er på vei i posten:) håper ho tar de for ellers blir det ikke bryllup på oss i juli. :)


Du har min fulle medlidenhet! Fy søren så vanskelig alt blir når de ikke tar flaske. Sprøyte og skje blir det bare tull av, og ender opp med at hun svelger masse luft og får vondt i magen.
Nå har jeg prøvd 3 forskjellige merker, men ikke tale om.
Hvor bestilte du disse flaskene? Må prøves!!
Jeg skal på avslutning med jobb den 14.juni og mannen er offshore så mamma skal passe, og da MÅ hun ta flaske;)
 
Forresten så skal "medela" flaskene også være bra, på denne renner ikke melken ut av seg selv men barnet må suge for å få den ut.
 


jeani skrev:


Henriettemamma09+12 skrev:
Har samme problemet her, og fikk tips om tommee tippee flasker så de er på vei i posten:) håper ho tar de for ellers blir det ikke bryllup på oss i juli. :)


Du har min fulle medlidenhet! Fy søren så vanskelig alt blir når de ikke tar flaske. Sprøyte og skje blir det bare tull av, og ender opp med at hun svelger masse luft og får vondt i magen.
Nå har jeg prøvd 3 forskjellige merker, men ikke tale om.
Hvor bestilte du disse flaskene? Må prøves!!
Jeg skal på avslutning med jobb den 14.juni og mannen er offshore så mamma skal passe, og da MÅ hun ta flaske;)



bestilte de fra ebay faktisk for der var de mye billigere! Betalte 134 kr for 3 flasker inkl frakt:) helt nye flasker som ikke er brukt selfølgelig:) er helt uvant for meg dette, for sønnen min var ett flaskebarn for der fikk ikke vi til amminga, og denne snuppa her vil ikke ha noe Anna enn pupp:P
 


Henriettemamma09+12 skrev:


jeani skrev:


Henriettemamma09+12 skrev:
Har samme problemet her, og fikk tips om tommee tippee flasker så de er på vei i posten:) håper ho tar de for ellers blir det ikke bryllup på oss i juli. :)


Du har min fulle medlidenhet! Fy søren så vanskelig alt blir når de ikke tar flaske. Sprøyte og skje blir det bare tull av, og ender opp med at hun svelger masse luft og får vondt i magen.
Nå har jeg prøvd 3 forskjellige merker, men ikke tale om.
Hvor bestilte du disse flaskene? Må prøves!!
Jeg skal på avslutning med jobb den 14.juni og mannen er offshore så mamma skal passe, og da MÅ hun ta flaske;)



bestilte de fra ebay faktisk for der var de mye billigere! Betalte 134 kr for 3 flasker inkl frakt:) helt nye flasker som ikke er brukt selfølgelig:) er helt uvant for meg dette, for sønnen min var ett flaskebarn for der fikk ikke vi til amminga, og denne snuppa her vil ikke ha noe Anna enn pupp:P

Samme her, broren tok alt av flasker og tutter. Denne snuppa tar kun pupp og av og til tutt, men kun avent.
 


jeani skrev:


Henriettemamma09+12 skrev:


jeani skrev:


Henriettemamma09+12 skrev:
Har samme problemet her, og fikk tips om tommee tippee flasker så de er på vei i posten:) håper ho tar de for ellers blir det ikke bryllup på oss i juli. :)


Du har min fulle medlidenhet! Fy søren så vanskelig alt blir når de ikke tar flaske. Sprøyte og skje blir det bare tull av, og ender opp med at hun svelger masse luft og får vondt i magen.
Nå har jeg prøvd 3 forskjellige merker, men ikke tale om.
Hvor bestilte du disse flaskene? Må prøves!!
Jeg skal på avslutning med jobb den 14.juni og mannen er offshore så mamma skal passe, og da MÅ hun ta flaske;)



bestilte de fra ebay faktisk for der var de mye billigere! Betalte 134 kr for 3 flasker inkl frakt:) helt nye flasker som ikke er brukt selfølgelig:) er helt uvant for meg dette, for sønnen min var ett flaskebarn for der fikk ikke vi til amminga, og denne snuppa her vil ikke ha noe Anna enn pupp:P

Samme her, broren tok alt av flasker og tutter. Denne snuppa tar kun pupp og av og til tutt, men kun avent.



Det rare er at ho tar sutten som bare det, men ikke flaske:P
 


Vi slet også med flaske på førsteman,men han endte på nuk sine!

denne lille tuppa vil ikke ha sutter,bare pupp... prøvde med advent sin flaske igår,
var ikke super ivrig!

lykke til :)
 
Da har jeg prøvd mendela, den anbefaler de på sykehuset. Den skal være mest mulig lik brystet, og barnet må suge for at det kommer melk. MEN den ville hun heller ikke ta...(og den var drit dyr også...)
Kjenner jeg begynner å bli en smule desperat, og hadde aldri forestilt meg at dette skulle bli et problem, var jo null stress med broren. Men så feil kan en ta ;)
 
Det var virkelig synd. Ville forsøkt å gi henne det flere ganger, kanskje etter hun har fått litt pupp og hun ikke er så sulten at hun bare blir frustrert? Det er styr og masse luft med kopp og skje. Men det går jo, men å så deilig når hun tar flaske. Vi skal på kino på fredag, mormor gir flaske. Dødsdeilig.
 
Back
Topp