Nekter å drikke

Linnsi86

Glad i forumet
I går opplevde vi noe nytt.
Vesla nektet å ta flasken. Hun drakk frokost og lunch,etter det full stopp. Hun drakk ikke noe etter ca 11 i går. Jeg og samboeren kavet en del, ihvertfall når vi la henne uten drikke.
Hun spiste grøten sin og smoothie, det er jo endel veske i det også. Men Gud hjelpe meg så redd, frustrert og sint jeg ble i går/natt.
Da hun endelig tok flasken i natt ca 03.00 lettet jeg litt. Jeg sjekket alt i går. Temp, sår, eksem, om der kommer tenner mm.. men alt var bra.
Allmenntilstand var bra i hele går.
Har dere opplev noe slik?
Jeg har stresset på meg migrene og stiv nakke,det var helt grusom å ikke få gitt henne melk.. håper det ordner seg i dag, fortsetter det går vi på helsestasjonen!

Etter at jenta vår begynte å spise flere måltider med fast føde skjer det ofte at hun ikke vil drikke melk.

Jeg har sett på det som helt naturlig da andre matvarer er mer interessante nå. Da prøver vi med vann eller blander grøten tyntflytende.

Hvis det går over et døgn helt uten væske (eller så lang tid at man blir redd for uttørking) så er det en annen sak.

Men ta kontakt med helsestasjonen om du føler deg utrygg :-)

Etter at jenta vår begynte å spise flere måltider med fast føde skjer det ofte at hun ikke vil drikke melk.

Jeg har sett på det som helt naturlig da andre matvarer er mer interessante nå. Da prøver vi med vann eller blander grøten tyntflytende.

Hvis det går over et døgn helt uten væske (eller så lang tid at man blir redd for uttørking) så er det en annen sak.

Men ta kontakt med helsestasjonen om du føler deg utrygg :-)

Signerer denne.

:-)

Mini her tar kun flaske kveld og natt. Så lenge hun får i seg væske/vann, sa helsesøster at det er den naturlige veien - mot mat :-)

Vi har også perioder slitt med og få i han melk, det som har hjulpet mest er å legge han ned vedsiden av oss på sofaen f.eks og la han drikke "alene" der :)

Lærte av en barnesykepleier at smoothie teller som væskemengde hvis man sliter med å få i nok væske. Så lenge lille spiser godt ellers så prøv og ikke stresse :)

De periodene vi sliter med melk så blander jeg litt melk i grøten for å få litt ekstra i han.

OK. Jeg har fått i henne melk og grøt i dag. Jeg kavet veldig med amming og fikk ikke det til,så den følelsen av å ikke få i henne mat er så skremmende for meg. Jeg blir hysterisk med en gang. Jeg skal ta det opp med helsesøster på 8 mnd kontrollen no i april. Jeg trenger nok å få jobbet med den dårlige samvittigheten og lære meg å takle slikt stress! Takk alle sammen[emoji173]️[emoji1303]

Samme her. Nå er dette 4. Barnet, så jeg stresser ikke så mye. Han( babyen) drikker 200 ml på morgenen og 200 ml på ettermiddagen, om det er jeg som gir. Gir pappaen blir det fort kun 100 ml max pr gang. Han får smoothie, litt vann og også saft, men det er ikke akkurat de store mengdene å rope hurra for uansett... tisser normalt vil jeg si. Spiser grøt x1 og middag x 1 pluss litt av det vi måtte spise i løpet av en dag.

Back
Topp