Nekter å drikke vann. Tips?

Rita1994

Forelsket i forumet
Lille trille nekter å drikke vann. Hun vrir seg vekk og spytter det ut igjen. Har prøvd med sviskedrikk oppi, men hun vil kun ha rein sviskedrikk og ikke utvannet. Har også prøvd med forskjellige fruktmos blandet oppi, men da nekter hun også. I påsken hadde vi omgangssyken. Da så jeg meg nødt til å gi henne sukkervann for å få i henne drikke. Det var to døgn med kun sukkervann og fruktmos ettersom melk og grøt kom opp umiddelbart. Hun må jo lære å drikke vann, hvertfall med den varmen vi har hatt på sørlandet den siste tiden. Har dere noen tips?

Prinsesse Elida 17.11.2013 ♥
 
Ingen tips å komme med dessverre, men jeg vil hilse å si at gutten min er akkurat lik! Men jeg fortsetter å gi han vann allikevel, satser på at han drikker det når tørsten er stor nok, og at han med tiden vil like det :)
 
Er det ikke greit å gi bare melk som drikke ennå? Tenker at det å like vann kommer senere, og prøver ikke å gi det ennå. Kommer nok etter hvert når de blir litt større, selv om de ikke vil ha det nå! :)
 
Har ikke prøvd å gi han vann ennå jeg. Her er det pupp som slukker tørsten:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi bruker tutekopp fra ikea, sånn helt enkel som søler om du holder den på hodet. Får ikke i han de store mengdene men litt til hvert måltid. Når han ser oss drikke strekker han seg etter sin kopp og vil også ha. Har kaldt vann fra springen som jeg tilsetter litt kokt varmt vann i slik at det får romtemperatur, kokt avkjølt vann smaker jo pyton (synes jeg).
 
Det høres jo ikke godt ut, men prøv å blande litt melk i vannet? har ikke prøvd, men det kan jo være det funker. Vi er så heldige at junior spiser og drikker alt han får x)
 
Har prøvd utvanna melk, men det vil hun ikke ha. Har også prøvd å blande oppi fruktmos, men det vil hun heller ikke ha. Tynna ut middagen til suppe og ga med skje, da fikk jeg faktisk i henne en del, kanskje 30 ml vann :)

Prinsesse Elida 17.11.2013 ♥
 
Jeg har også gitt tynnere grøt enn vanlig for å øke veskemengden noe, men tenker at morsmelken i grunnen gir veske nok. Tilbyr puppen oftere i varmen.
Har gitt noen teskjeer med vann for å venne henne til smak og konsistens. Hun liker det ser deg ut til, men det meste renner ut igjen. Det er konistensen som er for tynn for henne virker deg som.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp