Nekte barn mat som straff er det riktig?

Guest
Hei. Sønnen min er urolig når han spiser kveldsmat , så mener min samboer som ikke er hans ekte far om å legge han uten kveldsmat som straff fordi han er urolig! Jeg selv synes ikke det er riktig, vet selv hvor vondt det er å legge seg med sulten mage! :/
 
Høres ut som at denne samboeren ikke er rett verken for deg eller din sønn! Å i foreslå noe sånt vitner om liten respekt for dere begge.
Det dere heller burde fokusere på ar hvorfor gutten er urolig ved kveldsmaten. Er han overtrøtt(får maten for seint)? Er det lenge siden han spiste sist(kan han være mett etter middag)? Er han nettopp tatt fra voldsom lek, og ikke har klart å roe seg enda?

Prøv å få han roet før han setter seg til bordet, ved å lese en bok eller bare prate om dagen som har vært, dekk på bordet, spis sammen med han og lag det til en koselig stund istedet for å foksere på det negative. Hvis det hele tiden blir fokusert på vil det nok, desverre skape enda mer urolighet. Prøv heller å ignorere det negative og se det positive!
 
over se det urolige, kan være rett og slett at han er trøtt som gjør... 
men la han få legge seg med noe i magen i hvertfall... 
kan være en periode som gjør at han er urolig under kveldsmåltidet... 
 
Back
Topp