Nekta å ta flaske!!

februarbaby14

Flørter med forumet
Snuppa mi 5,5 mnd nekta å ta flaske med morsmelk og erstatning, og det begynner å bli litt slitsomt for jeg kommer meg ikke ut av huset. Jeg har prøvd forskjellige flasker, forskjellige smokker på flaskene og melk på kopp, men ho nekta rett og slett å drikke melk fra annet enn puppen. Og så lurer jeg litt på hvor mye jeg skal prøve og tvinge ho til å ta flaske for jeg er redd ho vil foretrekke flaske istedet for pupp viss jeg prøver for hardt.

Er det noen andre som har det sånn? Noen tips til hva jeg kan gjøre og evt prøve?

ja, selvfølgelig... føler jeg har prøvd alt...

Takk for tipset [:)]

Jeg skal prøve meg litt fram. Vi har så vidt begynt å gi vann fra flaske og da drikker ho litt. Og så har vi begynt å gi noe mat på dagtid etter amming for smaken og øvelsen av å spise, så blir vel mindre og mindre amming etterhvert.
De er blitt så store. Snuppa mi er 6 mnd om en uke... Lurer på hvor de 6 mnd er blitt av! Tida går så altfor fort, og de er så herlige nå i denne alderen att de trenger ikke vokse mere [:D]

Nesten samme problemet her. Men her skjønner han rett og slett ikke hvordan han gjør de! Får vann på flaske å leke med o.l. Men biter bare på den. Tenkte eg og typen skulle komt oss ut å gjort en kjæreste ting snart, men er vanskelig når han er totalt avhengig av puppen. Spurte helsesøster om eg kunne prøve bitt mme, men de mente hu var dumt og at eg måtte amme nå når eg kunne. Kunne pumpa ut, men har egentlig bare nok til de han drikker. Eller kan eg få til å øke litt når han er så gammel (han er seks måneder)?

Sånn er Mikael og, så her kan eg ikkje være vekke mange timene før eg må hjem igjen. Ikkje vil han ha fast føde heller så får ikkje noe hjelp i det heller [;)] men men får si som mamma sier: Når dei er stor er all ting glemt[8D][:D]

Sliter med det samme[&:] Kun pupp som gjelder!! Og han er 7 mnd.
Han bare biter på flasken når han får vann til maten og hvis han får mme eller mm på flasken blir han rasende!!
Alle mine unger har tulla med flaska, men ikke så lenge som han[&:]
Håper de tar til "vett" snart disse ungene våre[;)]

Sleit med samme problemet. Men når vi begynte å gi velling på flaske (dvs. blanda nokre teskeier med grautpulver oppi morsmelk), så ville han plutselig ha flaska likevel. Litt skeptisk i starten, men etterkvart tok han den lett. Men det er likevel puppen som er aller best [;)]

Back
Topp