Neinei! Hold deg fast! :(

Trone

Gotta love ebay
VIP
I går når vi var i Oslo for å hente den nye bilen min, så plutselig begynte jeg å blø. Sånn tykt, småklumpete.. *sorry* Og fikk så syyyykt kramper i magen, hele magen var øm, vond og hoven. Det kjentes ut som noen tok tak i livmoren, eggstokkene og vrei de som en vaskeklut. Helt hinsides..!!!

I og med at det var andre med meg i følget, så kunne jeg ikke si noe. Så jeg måtte late som ingenting og vi satt oss i de bilene vi skulle og kjørte videre. Jeg satt i bilen min alene heldigvis! Hadde aldri klart å holde masken i 5,5 time.

Når jeg kom til Arendal så prøvde jeg å ringe legevakten. Ingen svar. Så jeg ringte en venninne og hørte om hun ville være med på legevakten en tur. Min kjære er vekke for helgen med jobben. Så jeg hentet henne og prøvde å ringe til legevakten. Igjen og igjen og i en hel time. Ingen svar.

Så kommer vi opp dit og den første jeg ser er ei jeg kjenner som jobber der. Hun bare kikket på meg og så en annen vei. Sist vi mistet og havnet på legevakten så ble hun sur på meg siden jeg ikke hadde sagt til henne at jeg var gravid. ( Hun klarer tydeligvis ikke å skille jobb og privat...)
Og at vi skulle få hjelp på legevakten kunne vi bare glemme sa hun! Dette var ikke en jobb for de og det trodde hun at hun hadde sagt flere ganger før.... ( Idioti!!!!) Så vi snakket med ei annen som jobber der og fikk forklart det var mange akuttilfeller i natt så vi måtte vente. Jeg hadde jo selvfølgelig forklart problemet mitt. Men når folk som har blitt stukket av en veps kommer inn før meg, så ble jeg forbanna!! Vi hørte til og med hun dama med stikket si at hun ikke hadde vondt, ikke var allergisk eller noen ting!! Så kommer hun før meg som kanskje holder på å miste spiren...???
Magen min vokste fra vanlig mage på denne tiden til 4 mnds mage på under en time og likevel reagerte de ikke...!!

Etter 1,5 time kommer vi inn til legen. Endelig!!! Hun bare så på meg, spurte om jeg var gravid, tok en tlf til gyn på sykehuset. Og fikk time til meg i dag kl 10.00. SÅ enkelt kunne det gjøres!!! Faderen heller!!!!

På innvendig UL i dag hadde jeg med meg venninnen min. Hun sov over her i natt, da hun ikke ville jeg skulle sove hjemme alene tilfelle det skjedde noe mer. Der fikk vi beskjed om at det er truende abort jeg har. Så jeg er sykemldt i en uke nå. Og så tok vi hcg og crp tester. Skal ta nye blodprøver til tirsdag og mandag og 8 dager skal jeg på UL igjen pluss ta nye blodprøver. Så de følger skikkelig bra opp heldigvis!!!!!
Hun sjekket eggstokkene og livmoren og alt det så bra ut. Hun var litt redd for cyster siden jeg var så hoven og øm. Heldigvis var alt det fint! :)

Terminen som hun fant ut av på UL var 6 feb. Så da er jeg 6+2 :)Altså to dager før jeg har regnet ut i fra første TR i siste periode. Embryoet er 6,9 mm. Og vi fikk se ett sterkt og flott hjerte!!!!! Skjønne lille spira! :) :)

Så nå skal jeg holde meg heeeelt i ro og ikke gjøre noe som helst. Ikke kjøre og hente på skolen, ikke opp og ned trappene, ikke gjøre rent eller noe som helst. Nada! Så skulle legen på neste UL ta en avgjørelse på hvorvidt jeg må bli sykemldt lengre.

Kryss fingrene for spiren min da jenter.. [:o] Orker virkelig ikke tanken på å miste en liten en til.
Vi krysser alt vi har!!! [:)]

Back
Topp