Nei....

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Da fikk jeg vite at det er feriepenger jeg har fått, til tross for at jeg ikke skal avvikle ferie nå.
OG, det er jo en veldig stor redukjson i forhold til lønning, da jeg var student i fjor...
Lønningen min er jo 10 000 kr. mer....
Hvordan skal vi klare oss fram til neste lønning....
Dette var et slag i ansiktet...
Må jo kjøpe inn diverse ting til baby denne måneden, for brått kommer baby før neste utbetaling.
Må ha bleier, stellekrem osv...
Hjelp....

Da fikk jeg vite at det er feriepenger jeg har fått, til tross for at jeg ikke skal avvikle ferie nå.
OG, det er jo en veldig stor redukjson i forhold til lønning, da jeg var student i fjor...
Lønningen min er jo 10 000 kr. mer....
Hvordan skal vi klare oss fram til neste lønning....
Dette var et slag i ansiktet...
Må jo kjøpe inn diverse ting til baby denne måneden, for brått kommer baby før neste utbetaling.
Må ha bleier, stellekrem osv...
Hjelp....
Si du vil ha forskudd på lønnen du egentlig skulle hatt denne måneden :)

Du trenger ikke ta ut hele lønnen som forskudd. Bare si en sum som du føler du trenger så ordner de det hvis de godtar forskudd. På min jobb får vi under ingen omstendigheter forskudd på lønn.

Men da blir det vel en måned uten lønn senere, om jeg tar forskudd nå?
Da blir ferien din uten lønn om du tar ut hele. Men du kan ta ut deler av den, eller sette til sides noe til senere:) de fleste godtar forskudd:)

Slik ble det her også.. Passet veeldig dårlig! Selv om det blir greit når jeg faktisk tar ut ferie i sept og får full lønn da...:) (for det blir slik, ikke sant? )

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

Slik ble det her også.. Passet veeldig dårlig! Selv om det blir greit når jeg faktisk tar ut ferie i sept og får full lønn da...:) (for det blir slik, ikke sant? )

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00
Det stemmer:)

Her avtalte jeg på forhånd at jeg ville ha vanlig lønn og feriepenger. Vi har som dere også utbetalt feriepenger i juli og mai-lønna når vi har ferie.
Jeg har nå satt til sides feriepengene til i høst da jeg tar ut ferien ;)
Ta en tlf og spør.
Håper det ordner seg for deg :)

Om du ikke skal ta ferie i år kan du si det å be om å få lønn utbetalt, eller så kan du forklare situasjonen og spørre om du kan få det utbetalt nå også heller trekkes når du faktisk skal ha ferie, men ds blir det mindre den mnd du blir trukket, så må du selv spare på feriepengene dine slik at du ikke får det vanskelig når du tar ferien og blir trukket, om du skjønte dette ;) er derverre sånn at man får mindre i juni om man ikke har opparbeidet nok og ikke har en avtale på ferietrekket :(

Sent from my GT-P5100 using BV Forum mobile app

Back
Topp