Nei nei nei nei nei

Mrs White

Forelsket i forumet
Gutten vår er blid og glad, og morsom mest hele tiden. Men han har havnet i en skikkelig "nei-boble" og sier nei til alt. Og hvis han ikke får som han vil så er det neineineineineinei veldig høylytt og i laaang tid, kombinert med grining og ordentlig frustrasjon (legge seg ned og sparke feks). Det skjer for eksempelvis hvis han vil ha banan og vi ikke har det hjemme.. Da er det gjort, da blir det galskap i en halvtime. Minst. Eller som i dag når han absolutt ikke skulle ha genser på seg (og det var ganske kalt her hjemme..). Jeg lot han gå uten genser i kanskje 1 time, men da syntes jeg at det var vel så på tiden å ta på seg noe. Da var det skikkelig kamp om å få på han genseren, og sen vel på så skulle ham dra den av seg samtidig som tårene sprutede og "neineineinei" strømmede ut på høyesye volum. Det er sååå kjedelig når det skjer, og det er virkelig tålamodsprøvende. Det går ikke å få han på andre tanker. Det virker som, etter hva de sier, at han beter seg helt likt i barnehagen. Og det er så kjipt å høre. Men, det er vel kanskje bra at han er viljesterk.. :-/ Hele familien blir så slitne av disse utbruddene. Men når det vel går over så er han helt fantastisk, og det er jo 80% av dagen.

Noen flere som kjenner seg igjen?


Sent from my iPad using BV Forum
 
Hadde også en slik periode for en liten stund siden, alt var neineineinei. Heldigvis var han ofte enkel å distrahere når det gjaldt påkledning og slikt, lå han derimot å raste på gulvet måtte han bare få hyle seg ferdig. Nå er heldigvis språket kommet litt lengre, så jeg tror han føler seg mer forstått og klarer å kommunisere bedre, og dermed blir han ikke så mye frustrert/sint :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Her får vi også klare beskjeder om hvem som skal hente melken eller sette på barnetv og det kan blir fullstendig skjærings om det ikke blir akkurat som ønsket. Tar nok litt tid før hun skjønner at hun ikke kan bestemme absolutt alt her i verden. ;-) Har vært to anledninger med kjole nå og det er helt krise. "Kjole, neeeeei", mens hun ligger stiv på gulvet og gråter og river i kjolen. Ikke så gøy, men noen kamper må vi vel bare gjennom.
 
Back
Topp