Nei, nå må jeg skjerpe meg

Talia3

Elsker forumet
Mailykke <3
Det går i altfor mye lettvint og usunn mat her i hus. Nå skal jeg virkelig bli flinkere å lage ordentlig middag. I tillegg vil jeg lage noe annet enn brødskive til lunsj (også noe jeg kan sende med datter og sambo i Bhg/jobb).

Er det noen her med gode, sunne oppskrifter, både til nistepakke og middag? Eventuelt anbefaling av matblogger?

Sent from my iPhone using BV Forum

Trines matblogg :)
Jeg lager ofte omelett til lunsj, enkelt og Sundt! smoothie, eller fruktsalat med hakket mangler og kesam. Sunnere lapper med honning i steden for sukker og finmalt grovt mel...En kyllingsalst til middag holder seg bra som lunsj neste dag..
Prøvd matmuffins før? Finnes mange varianter om du googler...men jfg lager ofte med skinke, bitte små brokkoli biter, og tomat, legges i muffinsformer og hell over en blanding av egg, salt, pepper og bittelitt bakepulver og stekes i ovnen :) disse elsker mine å få med på nisten, og di kan varmes litt i Micro ;)

Til middager bruker vi ofte og lage mat fra bunnen av.. Bruker så og si bare oppskrifter fra trines matblogg, og enda ikke blitt skuffet over noen av di :)

Tusen takk for tips:) den bloggen såg ganske bra ut!

Samme her... Mitt problem er at jeg får ikke tid til å stå på kjøkkenet.

Plutselig må jeg amme og bysse i søvn, samtidig er en av gutta på do og vil bli tørka... Så maten koker enten tørr el svir seg.... Det går seg vel til etterhvert, men akkurat nå er middag et stort problem å få til...

For tiden går det mye i grilling her med salat dom tilbehør. Det holder seg jo god i to dager så da har man jo middag to dager.

Form i ovnen som gjør seg selv er også deilig- masse grønnsaker og laks i form i ovnen i 20 min- med litt rømme ved siden av. Ganske godt.
Bruker også mye trines matblogg og storhandeler en gang i uken etter at vi har bestemt menyen for uka. MYE lettere å lage mat når man har planlagt det.

For tiden går det mye i grilling her med salat dom tilbehør. Det holder seg jo god i to dager så da har man jo middag to dager.

Form i ovnen som gjør seg selv er også deilig- masse grønnsaker og laks i form i ovnen i 20 min- med litt rømme ved siden av. Ganske godt.
Bruker også mye trines matblogg og storhandeler en gang i uken etter at vi har bestemt menyen for uka. MYE lettere å lage mat når man har planlagt det.

Helt enig! Vi også ukehandler og lager middagsplan :)
Ett annet lurt tips er også å forberede middagen på en tid man vet lille sover :) som å kutte grønnsaker ferdig, og skrelle poteter osv.. former kan jo også lages på forhånd så er det bare å putte i ovnen når middagskaoset starter :)

Samme her... Mitt problem er at jeg får ikke tid til å stå på kjøkkenet.

Plutselig må jeg amme og bysse i søvn, samtidig er en av gutta på do og vil bli tørka... Så maten koker enten tørr el svir seg.... Det går seg vel til etterhvert, men akkurat nå er middag et stort problem å få til...

Sign.... Her har det vært hamburger 2 dager på rad ..... -.- er da i alle fall salat på den :p får håpe det går seg til, burger og dolmio er liksom ikke akkurat det jeg vil ha i meg :p

Tusen takk for gode tips:) her blir maten laget i etapper, alt etter når lillegutt lar meg få lov;) og så lager jeg det alltid klart før vi henter storesøster, slik at jeg slipper å bruke tid på det når jeg heller vil være med henne. Ukesmeny og handling en gang i uka skal jeg prøve meg på igjen. Både økonomisk, tidsparende og enklere å ikke ty til lettvinte/usunne middager tipper jeg. Takk:D

Back
Topp