Nei mat!

Stjerna

Betatt av forumet
Januarhula 2014
Sensommerbarna 2016
Det finnes jo en liste over ting vi gravide ikke kan spise, dette er helt ok. Men denne lista blir jo forandret på stadig vekk...
Parmesan kan jo nå spises i følge den nye lista, men ikke feta...
Salami har kommet seg inn på lista over nei mat og det samme har....

.....Fun Light! (dette blir min store sorg)

Er det noen som kan forklare meg dette med fun light? er det kun pga apertan? og er det bedre med saft MED ordentlig sukker?

Har også hørt at man IKKE kan fryse spekemat for at den så skal være trygg...

Rar man blir sprø av dette ?

Salami har vært nei siden jeg prøvde på første i 07, det er spekemat, og lettsaft/brus har vært "ikke mye i alle fall" også, pga kunstig søtningsstoffer ja. Sukker er bedre, men ikke store mengder, vann som tørstdrikk, som for resten av befolkningen.

Fun light? Det må være i samme gata som pepsi max.. Og vettu på føden sist fikk jeg servert brødskive med svartpølse.. Sååå jeg veit ikke helt jeg , syns mye blir hysteri :(

fun light har aspartam. søtstoffer er ikke bra når når man går fgravid. da er det bedre med sukker i moderate mengder.
det stemmer at det ike hjelper å fryse. men frys det og så stek det, så skal det vel være rimelig trygt?
jeg er heldig som ikke spiser svin alikevel, så slipper å tenke på det :P
feta var nytt for meg :S da får jeg holde meg unna det og da,
det er bare noen mnd :) det går fint

Men hva mener dere om stevia?
JEG mener det ikke er forska nok på. det er ikke lenge siden stevia var ulovlig, og det er vel ikke helt uten grunn føler jeg. men jeg er jo ikke en forsker da :)

Det var nytt får meg og, har hørt at apetina skulle være trygg, men har lest at ingen er 100% trygge... Men i morgen kan det jo hende at ting er trygt igjen..

Stevia er jo plante, så jeg er faktisk ikke så skeptisk til det. Men greit å høre andres meninger og:)

Jeg tenker at stevia er greit. Det er Jo naturlig plantesøtstoff. Og det er mye mye mye søtere enn sukker så er svært svært lite man bruker av det uansett. Slik jeg har forstått så har det ikke noen påvirkning på blodsukkeret heller....

På mobil

Stevia er jo plante, så jeg er faktisk ikke så skeptisk til det. Men greit å høre andres meninger og:)
Uten sammenligning forøvrig er da også hasj en plante. Coca planten også.

At det forekommer i naturen betyr ikke at det er trygt.

Uten sammenligning forøvrig er da også hasj en plante. Coca planten også.

At det forekommer i naturen betyr ikke at det er trygt.

Naturen har flere ting som ikke er "trygge". Men man kan ikke tenke sånn over en plante som er et søtningsmiddel.
Vi bruker jo mange andre planter i hverdagen :)

Neida, det er mulig, men jeg mente bare å påpeke at det at noe er naturlig ikke er et argument i denne sammenheng

Jeg mener i hvertfall at et naturlig søtningsmiddel er bedre enn et kunstig søtningsmiddel :)

Jøs har fetaost kommet på lista å ja.. akkurat!

Hvor finnes den lista?

Neida, det er mulig, men jeg mente bare å påpeke at det at noe er naturlig ikke er et argument i denne sammenheng
jepp. er masse urter vi gravid må holde oss unna og. til og med noen te'er

Back
Topp