nei-mat....

L.a

Gift med forumet
avstår dere fra noen utenom de vanlige "fyfy"-tingene (røyk, alkohol, spekemat etc.?)
f.esk. lettbrus, kaffe og sånn?

jeg har prøvd å la være å drikke min nesten daglige pepsi max, men i dag kjenner jeg et stoooooooort suuuuuug :/

er det forresten andre ting vi ikke kan spise??? kommer på spekemat, ost med upasteurisert melk og visse digre fisker.....? herregud så lite jeg husker fra forrige gang!! ;)

avstår dere fra noen utenom de vanlige "fyfy"-tingene (røyk, alkohol, spekemat etc.?)
f.esk. lettbrus, kaffe og sånn?

jeg har prøvd å la være å drikke min nesten daglige pepsi max, men i dag kjenner jeg et stoooooooort suuuuuug :/

er det forresten andre ting vi ikke kan spise??? kommer på spekemat, ost med upasteurisert melk og visse digre fisker.....? herregud så lite jeg husker fra forrige gang!! ;)

Her finner du nei mat :)
http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Kosthold/Hva-er-nei-mat-for-gravide/

Narkotika, røyk og alkohol er jo en selvfølge ;)

Jeg prøver å roe ned på alt av sukker egentlig. Litt skeptisk til den der svangerskapsdiabetesen. For..jeg er vel litt for rund i kantene til å tro at alt skal gå bra av seg selv :)

Jeg prøver å roe ned på alt av sukker egentlig. Litt skeptisk til den der svangerskapsdiabetesen. For..jeg er vel litt for rund i kantene til å tro at alt skal gå bra av seg selv :)

Vi får støtte hverandre litt vi da vennen :)

Samme her.. Men jeg er ikke bare litt rund :S slapp diabetes sist.. Denne gangen er jeg større... Så jeg er skeptisk...

Klarte ikke å kutte kaffeen tvert, men etter litt nedtrapping (samt at kvalmen meldte seg) så er jeg nå kaffefri :)
Jeg var høygravid og poppeklar på denne tiden i fjor, så jeg har disse nei-matvarene friskt i minne :P

We dont need sugar to be this sweet :) hehe. Dette skal vi nok klare!

* Gjemmer unna sjokoladepapiret som ligger på stuebordet*

Ang kaffe så er vel det anbefalt å redusere til 1-2 kopper har jeg lest. Men hva med te? Som feks earl grey? Det inneholder vel også koffein, så da gjelder kanskje det på samme måte som kaffe? Noen som vet? :)

Hvis man titter litt på hva aspatamen (søtningen i feks Pepsi Max) kan gjøre med store og små så tror jeg lysten minker ;)

Te skal og kuttes ned på. Anbefalt 1-2 kopper der og...
Suns jeg er dyktig,som har klart å kutte fra1 kanne kaffe til 0-1 kopp om dagen!

Sjokolade, potetgull og brus er visst like enkelt å slutte med det og:)

Spørs bare hvor lenge jeg varer denne gangen. Sist sprakk jeg de 3 siste ukene og utslaget deretter... 9,4!!!

Er litt mer skjerpa denne gangen enn forrige gang! Har fortsatt 10 kilo ekstra etter førstemann, så jeg er mer bevisst, helt klart!

Men jeg har fått dilla på brødskive med italiensk salat av ALLE ting :P Veldig sunt! ;)

Back
Topp