Nei-mat for ammede

Samme med løk. Gir luft i magen. Ellers er det vel ikke så alt for mye som frarådes så lenge barnet ikke plages med vond mage. Er det kolikktendenser kan man jo teste å kutte ut melkeprodukter først siden det vistnok er ofte barn reagerer på laktose eller melkeprotein. Slanking derimot er noe man skal holde seg unna når man ammer. Når man slanker seg skiller kroppen ut en del giftstoffer som går over i morsmelk. Jeg ble anbefalt å spise probiotika mens jeg ammet siden det er bra for både mor og barn og kan forebygge kolikk.

Løk og kål er kjent luft-mat og bør nok begrenses i begynnelsen. Jeg har også lest at høyt inntak av koffein begrenser melkeproduksjon, så det er greit å begrense litt der også. Jeg drikker vanligvis mye te, men sort te var visst en versting :(
Tenker å begrense mye nå i begynnelsen, men så introdusere litt etterhvert av det jeg unngår nå.

Det må man bare prøve seg frem med. Men "verstingene" om man har baby med urolig mage kan faktisk være:

-koffein
-brus
-melkeprodukter

Ellers er det gjerne sånn at det som gir mor luft i magen gir baby luft i magen.

I går tok jeg en kaffe for første gang siden fødselen. Idag er lillebror helt krakilsk, så jeg lurer på om han reagerer på koffein...

Løk og kål er kjent luft-mat og bør nok begrenses i begynnelsen. Jeg har også lest at høyt inntak av koffein begrenser melkeproduksjon, så det er greit å begrense litt der også. Jeg drikker vanligvis mye te, men sort te var visst en versting :(
Tenker å begrense mye nå i begynnelsen, men så introdusere litt etterhvert av det jeg unngår nå.
Grønn te er tingen! Drikker også mye te, men har de siste årene faktisk funnet en grønn te som er favoritt; Orient! ;)

Grønn te er tingen! Drikker også mye te, men har de siste årene faktisk funnet en grønn te som er favoritt; Orient! ;)
Er ikke så glad i grønn te, men det finnes flere varianter koffeinfri te som gjør susen. Deriblant en Earl Grey-variant :)

Er ikke så glad i grønn te, men det finnes flere varianter koffeinfri te som gjør susen. Deriblant en Earl Grey-variant :)
Var ikke glad i grønn te jeg heller, men testet litt forskjellig og funnet noen jeg liker:) f.eks rabarbra fra søstrene grene;)

Klarer ikke helt å avgjøre om det er noe jeg spiser som skaper uro hos lillebror eller om det er sugebehov. Uansett så blir han alltid rolig med en gang jeg legger han til puppen. :)

Men jeg har selv hatt veldig mye luft i magen etter fødselen, så ikke rart om han også har det.

Klarer ikke helt å avgjøre om det er noe jeg spiser som skaper uro hos lillebror eller om det er sugebehov. Uansett så blir han alltid rolig med en gang jeg legger han til puppen. :)

Men jeg har selv hatt veldig mye luft i magen etter fødselen, så ikke rart om han også har det.
Me too ;-)

Mine luftsmerter er helt vanvittige :o vet ikke helt hva som er årsaken, for spiser jo som før. :confused: Skjønner godt hvorfor babyer gråter når de har luft i magen!
Jeg også sliter ekstremt med luft i magen siden fødsel. Har gitt opp å forsøke å være sjarmerende overfor mannen nå. Hver gang jeg våkner så har jeg ekstreme smerter pga luft som må ut. Og det kommer så masse :(

Mine luftsmerter er helt vanvittige :o vet ikke helt hva som er årsaken, for spiser jo som før. :confused: Skjønner godt hvorfor babyer gråter når de har luft i magen!
Kanskje det er naturens måte for å få oss til å spise det som passer baby ;-)
Jeg også spiser normalt, så skjønner ikke helt gass fabrikken.
Lurer litt på melkeprodukter og brød.. Har redusert litt men hva skal man spise i stedet liksom

Foreløpig har ikke lille reagert på noe av det jeg spiser. Prøver meg fram litt og litt. Så lenge hun ikke reagerer spiser jeg det jeg har lyst på:) Ikke vært tegn på noe magevondt siden hun ble født. 3 uker i dag:)

Tror lille reagerer på kaffe, han har iallefall grått mye etter amming etter jeg har drukket kaffe, og raper/fiser som en gal mens han gråter :( Så da blir det å kutte kaffen, er så fælt når han strever sånn med luft i magen!

Back
Topp