Nei, jeg vil ikke...

Love4two

Forumet er livet
...har blitt en vanlig uttrykk her i huset igjen [&:]
Hadde jo liksom trodd vi var over dette her nå, men der tok jeg feil. Vi hadde sist en heftig runde da jeg gikk gravid, for 1 år siden. Da endte det hele med at hun satt i yttergangen og hylte og jeg satt i gangen og grein [8D][:D]

Har heldigvis en større posjon tålmodighet nå, men det er til å bli gal av denne trassen altså [:@]
Så oppi det hele har hun nå en del nattskrekk og går litt i søvne [:'(] Heller ikke dette er vi forbi [:'(][:'(][:'(]
Det ser ut til at nattskrekken og denne trassingne hører sammen. Nå har Liam flyttet på eget rom, litt lengre unna hennes rom. Han har ikke våknet mange gangene heldigvis, enda så mye hun har ropt og hylt. Jaja, han er jo vokst opp med dette så [8D]

Tenker så mange ganger på at jeg burde vært flinkere til å håndtere disse hissige utbruddene hennes på dagtid, men jeg føler meg bare så maktesløs enkelte ganger. Og ikke orker jeg å krangle hver eneste dag og flere ganger om dagen når det står på som verst [&:] Må ofte holde henne litt hardt i armen for å få henne til å høre etter, for når hun blir lei seg så kan jeg endelig snakke med henne og forklare at dette ikke er noe morsomt å ha det sånn her [&:]

Har dere også perioder med trass??
(er vel ikke alene om dette?)

Rimlig med trass og sinne her også!!
Og jeg skal innrømme at det er sjelden jeg egentlig har tålmodighet til det [&o]
Men, prøver å skjerpe meg da..
Det kommer jo som oftest i litt stressende situasjoner her da.
Nei, den trassen tror jeg ikke vi kommer unna, uansett, for A har vært trassig siden han ble født.
Senvinter og våren i fjor hadde vi et helvete uten like, og håper vi slipper en repside av det samme..
Men, ser litt av tendensen nå, bare mye mildere..

Minstemann har jo begynt med litt trass også, så hender det er rimlig hett i huset her!!

Huff og huff for en tid det var. Håper den ikke kommer tilbake nei [&:] Det sies det er bra de har sterke meninger, men jeg vet ikke jeg... Det går vel på det å lære seg til å håndtere disse behovene de får med tiden. Og ikke blir det bedre etter hvert som de blir tenåringer [8D][&:][:'(][8D]

Og jeg som så for meg at Liam ikke skulle få noe trass, siden Thea har fått så mye av det [8D]
Ja den tiden kommer hit om ikke så lang tid [:'(] Jeg er veldig spent p om han vil få nattskrekk som Thea. Hun begynte med det på nyåret 2008, 1,5 år gammel. Er jo ikke så lenge til han er det [&:]

Du har rett, når vi er stressa og vil at de skal forte seg da kan en jo banne på at de stiller seg på bakbena [&:]
Synes derfor det kan være en herk å rekke avtaler, når vi alle skal være med i helgene og feriene [&:] Aøt blir også så mye verre når det ikke går ann å roe dem ned og snakke fornftig med dem. Alt blir NEIIIIII; JEG VIIIIL IKKEEEEE. Da er det jo ikke så lett å forklare hva som skjer og hvorfor, sånn jeg føler er den riktige måten å gjøre det på [:-]

Men når disse periodene kommer, henger det sammen med andre ting som skjer tro? Jeg skjulle så gjerne tatt en titt oppi hodet hennes for å forstå hva som skjer der inne [8D]

Vi har hatt ei stri tørn her i huset også- fra slutten av svangerskapet med Emil og fram til for noen uker siden. Nå føler jeg det går mye bedre og det henger nok sammen med at Emil har blitt flinkere til å sove så jeg ikke er så trøtt og sliten hele tida. Det fører jo også til at jeg er mye mer tålmodig,men vi har våre sammenstøt fortsatt og noe annet syns jeg ville vært unaturlig. De skal jo finne sin identitet/vilje/plass her i verden og det kan være en smertefull prosess til tider [&:]

Det er der cluet er føler jeg- og det som er så vanskelig i dagliglivets stress og mas- å gi dem rom og tid til å utvikle sine egne personligheter uten at det kræsjer med alt vi skal rekke å gjøre [;)]

Huff ja, det skjer jo alltid når det ikke passer, når en ikke har tid eller energi [&o]
Hadde en samtale med Thea for noen uker tilbake fordi hun var jo helt umulig. Da spurte jeg henne om hun ville prøve ting helt selv litt oftere enn hun fikk, for da skulle mamma blir flinkere å la henne få prøve. Jeg trodde ikke hun hørte etter, for hun satt bare og lekte i sin egen verden liksom. Men etter noen dager, en morgen, kom hun med krakken sin bort til kjøkkenbenken der jeg stod og smurte matpakkene hennes. Hun skulle smøre maten selv for det hadde jeg jo sagt at hun skulle få lov til [:D] Det hjalp en del på trassen ja, så de liker jo å bli hørt og møtt med forståelse dem som oss [:)]

Det er ikke lett å vokse opp nei, og finne ut av tingene. Alt det vi tar for gitt, so de ikke har lært seg noe om enda [:)][:)][:)]
Det blir en læringsprosess for liten og stor dette her ja [:D]

Det går som regel mye greiere om de får være med på ting,ja- selv om det tar lenger tid og blir mer søl [8D]

Jeg må innimellom minne meg sjøl på at Erik jo bare er en liten gutt som ikke kan og vet alt her i verden,ja- tenk på alt de (og vi) må lære hele tida!!

Back
Topp