Nei, jeg venter ikke tvillinger

lillesolstrålen

Blir kjent med forumet
Jeg er nå 27 uker på vei, 6 måneder, og får konstante beskrivelser av min mage som enorm. "Du har jo 3 måneder igjen!", "sikker på at det bare er 1 inni der", "oi, nå er du gravid!", "oioioi"!

Hvorfor er det så sinnsykt mye fokus på hvor stor du er, og ikke minst fokuset på at gravide skal være små?

Jeg har ikke lagt på meg mer enn 4 kg, jeg føler meg ikke stor, men ja, magen strutter som om det er to. Og alle skal påpeke det - alle har en kommentar. Dette er min andre, så jeg har erfart hva folk har ut av seg til gravide. Jeg vil likevel føle meg stolt over struttemagen min uten at noen skal være "negative". Jeg vil ha på meg trange klær og vise meg frem, men dessverre ikke når folk rundt sier jeg ser ut som en hval...

Burde vel lagt ut denne på klagetråden ;)

Jeg får og høre jeg er svær, noen får sjokk når de hører jeg har hele 3 mnd igjen, får også høre om jeg er sikker på at det kun er 1 inni der :P Ser jo at jeg ikke er liten liksom, men er jo innafor normalen. Jeg er fremdeles ganske tynn da, og lav, gått opp 6 kg omtrent kun på magen, så skjønner jo at magen blir ganske framtredende når den står sånn rett ut. Men det plager meg ikke noe særlig da, ikke enda hvertfall...

Gravide er dessverre fritt villt :( Om vi har små eller store mager, klarer å jobbe eller ikke, er dårlig eller i strålende form så er det alltid noen som skal mene et eller annet :(

• Liker
Reactions: SMD
Får noen ganger lyst å svare "oi, sikker på at du ikke har spist allerede i dag?" når vi står i lunsjkø på jobb :p

Merker ikke noe til fokuset på at man skal være liten. Jeg får stadig kommentarer som "oi, da er du ikke stor" osv. Fikk det hele forrige svangerskap også.

Sånn er det bare, tenker jeg, og kunne faktisk ikke brydd meg mindre om hva slags kommentarer jeg får. Vi er alle forskjellige.

Folk vet nok heller ikke hva som er normalt for hvor langt man er på vei, men man kan se veldig forskjellig ut selv om man er innenfor normalen.

SF-målet mitt var over streken på sist mål, men magen min er fortsatt ikke stor. Og til og med jordmor sier magen min er liten selv om målet er over snittet på det nye skjemaet.

Jeg var gørdiger, men så ikke gravid ut bakfra. Jeg hadde skikkelig tut-mage, og til tross for at jeg bare la på meg 11kg på 37 uker, var jeg svær.
Jeg er lav og slank, så det ble veldig fremtredende at jeg var gravid.
Jeg tenkte absolutt ikke på det som noe negativt at folk påpekte at jeg var svær, for det var ingen som sa "oi, du er feit ass," eller "du vet du ikke behøver å spise for to, sant?"
Jeg VAR jo svær, men ikke tjukk. Hvis man tar seg nær av sånt, får man si ifra, også prøve å huske at de færreste sier noe for å såre en.

jeg var vel ca 12-14 uker på vei når jeg fikk spørsmål om det var mange uker igjen...

Var i 2 butikker siste mnd som begge ansatte pekte på magen å j!a nå er det vel ikke mange ukene igjen"...
neida, bare 4/3 mnd igjen nå!

Så jeg føler meg veldig stor i forhold til andre... Får også høre fra andre at du er like stor nå som da jeg føda, el dattera mi/venninna mi etc...

Like kjedelig å høre enten man er stor eller liten, tenker jeg... Jeg føler endelig at magen synes litt, og når jeg da får høre hvor liten jeg er så er det igrunn ganske kjipt det også...

Like kjedelig å høre enten man er stor eller liten, tenker jeg... Jeg føler endelig at magen synes litt, og når jeg da får høre hvor liten jeg er så er det igrunn ganske kjipt det også...
Enig med deg. Er kjipt når man føler bekymring fra andre at man har liten mage. Jeg føler meg helt normal, ligger normalt på sf-kurve og er fornøyd med gravid kroppen min. Det bør alle være <3 som noen skrev lengre oppe så mener sjelden folk å såre når de uttaler seg om slikt, de burde absolutt bare tenke seg om litt før de snakker.

Jeg er lita. Kommer aldri til å bli stor gravid. Om det var den gamle huskeregelen om at du er høygravid når du ikke ser tærne dine lengre hadde jeg aldri blitt høygravid. Kommentarene jeg får er heller ikke hyggelig betonte om det er noen trøst

Jeg er så lei sånt :p magen min er min og jeg er faktisk gravid! Magene vokser i rykk å napp. Noen er digre andre er små ;) en tvillingmage er ikke ensbetydende med at den må vær stor. Har sett tvilling gravide som ikke har gigantisk mage.

Så vis noen sier jeg er svær, sier jeg ja jeg er gravid? Hva er din unnskyldning! :p blir stilt da gitt!

Jeg får høre motsatt- at magen er liten. Men den ligger midt på skjemaet. Og selv synes jeg den er stor. Jeg er veldig stolt av den!

Enig med deg. Er kjipt når man føler bekymring fra andre at man har liten mage. Jeg føler meg helt normal, ligger normalt på sf-kurve og er fornøyd med gravid kroppen min. Det bør alle være <3 som noen skrev lengre oppe så mener sjelden folk å såre når de uttaler seg om slikt, de burde absolutt bare tenke seg om litt før de snakker.
Ja, folk tenker seg lite om når det kommer til gravide.. Da er det plutselig greit å uttale seg om det meste

Jeg får også hele tiden høre at jeg er så slank og har liten mage når jeg sier jeg er gravid. Ingen ser visstnok at jeg er gravid før jeg sier det. Det plager meg egentlig ikke, men jeg skulle ønske magen var større sånn at folk så at jeg var gravid og jeg kunne strutte rundt med den store babymagen ! :D

Jeg er gravid med tvillinger og får høre begge deler. Noen mener jeg er kjempe stor å noen mener jeg ikke er stor i heletatt. Men jeg spør noen gang hva de mener? Hvem er jeg stor i forhold til? Hvem blir jeg sammenlignet med? For vi har alle forskjellig kroppsform, gener, lengde og vekt. Å som jeg også sier: kroppen styrer dette selv, var ikke på noe slankekur før jeg ble gravid å skal iallfall ikke begynne nå. Mine babyer får ta den plassen de behøver.
Det dummeste jeg får spørsmål om er når jeg sier at det begynner å bli litt slitsomt. Da kommer den: åh hvor mange kilo har du lagt på deg da?
Det er jo ikke kiloene i seg selv bare som er tunge, det er jo kreftene kroppen bruker på å gi babyene den næringen og veksten de behøver.
Helt utrolig hvordan noen er så opptatt av kiloer, hvor stor magen er, hvor du har lagt på det. Men jeg tenker at vi gravide damene bare får svare tilbake med like dumme svar som de spørsmålene de stiller:)
Hurra for oss og magene våre :)

Får høre det daglig da jeg jobber på en arb plass med mange folk. De fleste kommentarene er veldig koslige, og vet jeg er blitt betraktelig større. Men kan bli litt lei «oooi nå er det vel ikke lenge igjen vel?» «heh! Nei bare 3 mnd!»

Synes kroppsfokus på både gravide og mammaer har blitt helt drøyt og skjønner ikke hvorfor vi er fritt vilt. Jeg kan ikke gjøre noe som helst for å påvirke dette og så lenge lille har det bra gir jeg f.. Min mor er HELT håpløs. Utrolig fokusert på hvor liten mage hun hadde og hvor tynn hun var etter fødsel. Utrolig slitsomt! Er stolt av magen min jeg :) Men på dårlige dager må jeg bite meg i tunga for å ikke snappe tilbake.

Har begynt å få litt mage, fremdeles synes jeg den er liten og ønsker at den kunne vært større, men vi er alle forskjellig.

Bare andre mennesker kunne skjønt det og spart seg for kommentarene ang kroppsfasong. :)

Jeg får høre fra noen at jeg er liten for å være i 29nde uke, andre sier jeg har fått kjempemage. Tror ikke folk kommenterer for å såre, men kanskje standard-svar i mangel på noe å si( For alle MÅ selvsagt si noe)? Aner ikke hvem/hva de sammenligner med.......

Back
Topp