Nei, det er ikke alltid kolikk! Endelig smertefri!

Caressa

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Helt siden Celina var baby har hun skreket, og skreket.. Rett etter mat, og bøyer seg bakover som en banan og har ekstreme smertehyl. I det siste har hun sprutgulpet og vært full av slim så hu nesten ikke får puste.. Legene sa-"babyer skriker, helt normalt, kolikk, blablabla" men jeg har hatt en kolikkbaby før, og jeg visste at det ikke var det!! Så da troppet jeg opp på helsestasjonen til slutt og sa at nå er det nok!! Noe feiler babyen min og det er ikke kolikk!!!!! For hu sover hele natta og skriker fra morgenen av.. Så foreslo hs å prøve erstatning for melkeallergikere og lovte at nå skal hu bli fulgt opp. Og siden hu begynte på det på fredag har hun vært en helt ny baby!! Ingen smerter, ingen skrik, ingen gulping og slim.. ! :D :D jenta vår har i ni uker fått i seg noe hun ikke tåler fordi vi ikke visste bedre -og legene feide det bort med kolikk! Jeg er så glad nå for at vår lille snupp endelig smiler og er smertefri slik babyer skal være :D <3

Følg magefølelsen deres sier jeg bare! DU kjenner babyen din best! ;)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Sniker -

Åh, så utrolig bra du var fast bestemt på å hjelpe den stakkars lille og at dere fant ut hva det var <3 må ha vært godt for prinsessen å slippe magevondt <3

Håper du får blåresept på melkefri mme :) lykke til videre i oppfølgingen!

Lulilu

Håper du får blåresept på melkefri mme :) lykke til videre i oppfølgingen!

Lulilu
Ja hun skal vel allergitestes nå og så får vi vel resept:) Så godt å endelig vite hva som har plaget henne:):) Skulle bare ønske vi tenkte på det før..

Sniker -

Åh, så utrolig bra du var fast bestemt på å hjelpe den stakkars lille og at dere fant ut hva det var <3 må ha vært godt for prinsessen å slippe magevondt <3
Ja nå smiler hun og pludrer og sover :D herlig<3

Ammet du eller ? Lillebror gråter hele tiden og, og har grønn bæsj, jeg venter på timen hos legen på fredag, håper de finner ut hva han reagerer på!
Godt at du har fornøyd baby nå :)

Ammet du eller ? Lillebror gråter hele tiden og, og har grønn bæsj, jeg venter på timen hos legen på fredag, håper de finner ut hva han reagerer på!
Godt at du har fornøyd baby nå :)
Nei gikk over til mme etter 3 uker. Celina hadde og grønn avføring. Det dumme er bare at legen må søke helfo om å få på blåresept! Så tar vel sin tid.. får jo igjen det man legger ut, men. Koster jo 600 pakka for nutramigen:-O vi har bare prøvd nan ha1 nå da. Den er mye mildere og inneholder mindre av det kumelkproteinet, men fortsatt ikke egnelig for allergikere. Så Celina har vist betraktelig bedring men trykker fortsatt en del og har litt vondt enda. Så må nok ha nutramigen på apoteket i morgen. Skal ringe lege ang allergitest i morgen, håper ikke det tar altfor lang tid! Ammer du, eller?

Nei gikk over til mme etter 3 uker. Celina hadde og grønn avføring. Det dumme er bare at legen må søke helfo om å få på blåresept! Så tar vel sin tid.. får jo igjen det man legger ut, men. Koster jo 600 pakka for nutramigen:-O vi har bare prøvd nan ha1 nå da. Den er mye mildere og inneholder mindre av det kumelkproteinet, men fortsatt ikke egnelig for allergikere. Så Celina har vist betraktelig bedring men trykker fortsatt en del og har litt vondt enda. Så må nok ha nutramigen på apoteket i morgen. Skal ringe lege ang allergitest i morgen, håper ikke det tar altfor lang tid! Ammer du, eller?

OK, huff det er dyrt ja.
Jeg ammer, og gir han Nan ha 1 to ganger nå, men han gråter mye da når han er våken og kaster opp hele tiden :(
Håper dere får alt i orden ganske snart da :)

OK, huff det er dyrt ja.
Jeg ammer, og gir han Nan ha 1 to ganger nå, men han gråter mye da når han er våken og kaster opp hele tiden :(
Håper dere får alt i orden ganske snart da :)
Da ville jeg definivt nevnt allergi for legen, men det gjør han nok selv.:) Da ber de deg som regel kutte ut meieriprodukter helt noen dager for å se om det blir bedre. Kan jo tenkes det kan være reflux og, om bebisen kaster opp mye? Håper dere finner ut hva det er! Vet altfor godt hvordan det er å ha en baby som plages sånn uten at man får gjort noe med det :(

Huff ja, det har vært slitsomt, syns synd på han og, for jeg vet at han plages av noe! Åja han kaster opp mye, noen dager må jeg skifte klær tre ganger, selvom jeg bruker store kluter :(

Supert at dere har finnet ut av det! Og godt å få bekreftet at du har hatt rett ang barnet ditt;) nå kan dere endelig nyte tiden med en smertefri unge:D

☆★hilsen meg★☆

Nutramigen koster kr 223 for boksen, hvis det er lipil 1 du bruker. Da jeg søkte om blåresept fikk jeg det etter 2 uker. Ta vare på kvitteringene (med stempel og underskrift på) og send dem til HELFO når du får resepten. Sett på navn og kontonummer bare. Brukte også nan ha1 selv før jeg gikk over til nutramigen, men gutten vår fikk mørkegrønn avføring av den og, og det lukter veldig vondt. Mye bedre nå med nutramigen.

Lulilu

Så godt at dere har funnet ut av det :) Hvor mye skrek hun om dagen? Har selv en baby som sliter mye med magen. . Bruker nå holle mme og skifta til dr Brown flasker og hu er mye bedre enn før. Men fortsatt litt trykking og gråting. Skulle ønske hun kunne bli helt smertefri. :/ Men hun smiler ofte og er glad og har begynnt og snakke ;)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Så godt at dere har funnet ut av det :) Hvor mye skrek hun om dagen? Har selv en baby som sliter mye med magen. . Bruker nå holle mme og skifta til dr Brown flasker og hu er mye bedre enn før. Men fortsatt litt trykking og gråting. Skulle ønske hun kunne bli helt smertefri. :/ Men hun smiler ofte og er glad og har begynnt og snakke ;)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Det er så gøy når de begynner å snakke :) her fikk han også mye luft når han drakk, bruker Avent og medela(med vanlig smokk) sine flasker. Men så begynte jeg å ta på leppepomade på han før han skulle drikke, og det hjalp :P nå har han mye bedre tak på flaska ;)

Lulilu

Back
Topp