Negllakk? Hvor gammel bør barnet være?

sillevilla

Elsker forumet
♡ Maibarna ♡
Ja, overskriften sier sitt... Hvor gammelt bør barnet være før det får bruke negllakk? Og hvorfor så tidlig/sent? Og bruker DU negllakk (farget) regelmessig? (I forhold til om barnet ser på dette som helt vanlig, eller noe som brukes til spesielle anledninger).
:)

Frøkna var 1 år og 10 mnd første gang hun kom hjem fra tante med neglelakk. Kjempe stolt! Hun har ikke fått det hjemme enda. Nå er hun 1 mnd eldre:)

Eldstemann fikk et par ganger i den bhg han gikk i før vi flyttet jeg synes ikke noe om det.

Jeg bruker nemlig ikke neglelakk, og måtte ut og skaffe neglelakkfjerner, da han brått ikke ville ha den lenger.

Jenta mi var vel 7-8 mnd første gang hun fikk det. Nå maser hun om drt iblant, men er stortsett når hun har vært hos mommo at hun får det:)

Frøkna her fikk nå for noen dager siden, hun ble tre år på fredag. Hun ville ha i vinter, men ombestemte seg før hun fikk på.

Jeg bruker mye neglelakk.

Når de vil ha. Syns det er en filleting, ikke noe jeg gidder å krangle om/nekte de. Eneste jeg sier er at de må klare å sitte stille til det har tørket! Mine på snart tre og fem får av og til, jeg bruker vrldig sjelden selv, kun tåneglene om sommeren

Min lille GUTT var 4 når han spurte om han kunne prøve, når jeg lakka mine en gang ;) han fikk selvfølgelig få noen negler ! Syns det var kult :p

Min lille GUTT var 4 når han spurte om han kunne prøve, når jeg lakka mine en gang ;) han fikk selvfølgelig få noen negler ! Syns det var kult :p
Det er bare min sønn som har prøvd, altså fått i bhg. Søstra har ikke spurt, så hun har ikke fått.

Her bruker de neglelakk mye. Hu på 9 år har jo ett helt lager så. Minsta på 4.5 år vil veldig gjerne også ha da. Og får lov.

4 åringen har spurt ett par ganger men 1 åringen har ikke fått. Jeg bruker så veldig sjeldent så det er ikke vanlig her

Sånn var min også :p nå skal han alltid ha når jeg lakker. oftest velger han de med glitter Osv :p jeg synes det er helt greit, han har ofte dratt i barnehagen med negler i regnbuens farger :p

Synes de kan få når de spør om det. Jeg bruker sjelden lakk selv, men skjønner jo at barna også vil prøve når mor gjør det.

Jenta mi var 1.5 år ca. La negler på ei veninne og da ville hu også ha. Så hu fikk litt blank hurtigtørkende blank neglelakk.

Jeg er ikke så glad i alt som finnes i neglelakken av kjemikalier. Men hadde nok sagt ja når det ble spurt om.

Giftfri neglelakk kan de få når de spør, det ser jeg mest på som en leke. Her må neglelakken av til spesielle anledninger.

Eg brukar aldri neglelakk, men jenta på 7,5 synest det er gøy. Ho var kanskje fem år første gong? Får som regel lov når ho spør.

Jeg bruker neglelakk, men husker ikke hvor gammel hun var når hun begynte å få. Tenker jeg venta til de ikke hadde fingrene så mye i munnen.

Når de ber om det selv. :) Sånne ting trenger vel ingen aldersgrense. ;)

Bruker sjelden selv, siden jeg ikke kan bruke det på jobb.

Back
Topp